طرح‌های عشایری استان سمنان 2 هزار و 812 شغل ایجاد کرد


طرح‌های عشایری استان سمنان 2 هزار و 812 شغل ایجاد کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکهزار و 446 طرح اشتغال روستایی عشایری مبلغ 2 هزار و 471 میلیارد ریال در بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد برای 2 هزار و 812 شغل ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: تسهیلات اشتغال با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی عشایری غیرمرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و با بازپرداخت حداکثر ۶ سال است.

وی بیان کرد: سهمیه استان سمنان از این تسهیلات سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال بود که تاکنون یکهزار و ۶۰۳ طرح با اشتغالزایی سه هزار و ۱۵۷نفر به بانک‌های عامل ارسال‌ شد.

غنیان ادامه داد: ارایه این تسهیلات به یکهزار و ۴۵۶طرح با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال در بانک‌های استان سمنان مصوب شد که منجر به اشتغال ۲ هزار و ۸۶۵ نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرارداد یکهزار و ۴۵۱طرح اشتغال روستایی عشایر ی به ارزش ۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال در بانک‌های استان سمنان منعقد شده است.

غنیان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی مرتبط با طرح‌های کشاورزی بود یادآور شد: از این میزان تسهیلات اشتغال روستایی پرداختی در استان مبلغ ۴۰۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی با همکاری کمیته امداد، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بهزیستی استان سمنان پرداخت‌ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ با بیان اینکه میزان انحراف در پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایر در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است ، گفت: در صورتی که تعهدات در دریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس‌گرفته یا با سود ۱۸ درصد لحاظ می شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس