مدرسه شهید مدرس شهرری با حفظ آثار تاریخی آن بازسازی می‌شود


مدرسه شهید مدرس شهرری با حفظ آثار تاریخی آن بازسازی می‌شود

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی بازسازی مدرسه شهید مدرس با حفظ آثار تاریخی آن با 25 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده‌است.

حسین توکلی کجانی روز شنبه در بازدید از روند بازسایز مدرسه تاریخی شهید مدرس شهرری، افزود: تلاش می شود ظرف مدت یکسال این مدرسه احیا تا زمینه تحصیل مجدد فرزندان ری در مدرسه ماندگار و تاریخی شهید مدرس محقق شود.

وی اظهار داشت: مدرسه شهید مدرس شهرری از جمله واحدهای آموزشی است که بزرگان و مفاخر معاصر ری در آن تحصیل کرده و پرورش یافته اند و عمده ساکنین ری از این مدرسه خاطرات به یاد ماندنی دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مدرسه شهید مدرس شهرری به عنوان یک واحد آموزشی ماندگار، مجموعه ای آموزشی، فرهنگی و میراثی به شمار می رود و در این راستا احیای آن از اولویت های مهم در شهرستان ری است.

دبیرستان شهید مدرس شهرری بعد از مدارس دارالفنون و البرز یکی از نهادهای آموزشی قدیمی و پر افتخار تهران است که قدمت آموزشی آن به سال ۱۳۵۲ خورشیدی می رسد و از ابتدای فعالیتش چهره های شاخصی را در همه حوزه ها به کشور اهدا کرده است و در سال ۹۱ به عنوان مدرسه ماندگار کشور شناخته و ثبت شد.

تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان این دبیرستان در زمان انقلاب و دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل آمدند

حدود ۸۰ درصد مصالح به کار رفته بنا از آجر است و کتیبه‌های کاشی کاری شده آبی رنگ در قسمت‌های خاص به زیبایی بنا افزوده است، مساحت کل دبیرستان ۹ هزار متر مربع است که پنج هزار و ۴۰۰ متر مربع آن به زیر بنای این آموزشگاه اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری