سهیمه ایجاد اشتغال سال 99 پاکدشت محقق شد


سهیمه ایجاد اشتغال سال 99 پاکدشت محقق شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی سامانه کشوری رصد، کل سهمیه شهرستان پاکدشت در ایجاد اشتغال در سال 99، در شش ماهه نخست امسال محقق شد.

هادی تمهیدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس سهمیه تعیین شده برای پاکدشت، این شهرستان در سال ۱۳۹۹ موظف به ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۸۷۳ نفر بود که با تلاش تمامی مسوولان و اعضای کارگروه اشتغال، در شش ماهه نخست امسال نه تنها این تعداد از شغل محقق که بیش از ۳ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی تصرح کرد:جمعیت فعال شهرستان بر اساس آمار ۱۰۷ هزار و ۹۶۲ نفر است که ۵۰ درصد این افراد در حوزه صنعت، ۳۹ درصد حوزه خدمات، ۶ درصد کشاورزی، و ۵ درصد در سایر حوزه ها مشغول به فعالیت هستند.

تمهیدی ادامه داد: نرخ بیکاری شهرستان پاکدشت ۵.۶ درصد است که با وجود مهاجر پذیر بودن این شهرستان، فرصت های شغلی خوبی برای افراد جویای کار حتی از سایر شهرستان ها وجود دارد و این نرخ، ۵۰ درصد متوسط نرخ بیکاری استان تهران است.

فرماندار پاکدشت گفت: این شهرستان از سه شهرک صنعتی عباس آباد، خوارزمی، شهرک صنعتی خصوصی شنزار و شهرک صنعتی پایتخت برخوردار است.

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۲ واحد صنعتی فعال با سرمایه ای بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد تومان در این شهرک ها فعالیت هستند.

تمهیدی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ شرکت صادراتی پاکدشت، محصولات خود را به ۲۹ کشور جهان به ارزش ۲۸ میلیارد دلار سالانه صادر می کنند.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است که سالانه ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت گندم، ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار جو، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ذرت علوفه ای، ۶۱۴ هکتار سبزی، یک هزار و ۱۰۰ هکتار یونجه و یک هزار و ۲۹۰ هکتار زیر کشت کلزا می رود.

تمهیدی گفت: پاکدشت بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه گل شاخه بریده در قالب ۸۵۰ واحد دارد که سالانه یک میلیارد شاخه گل تولید و به سایر کشورهای جهان صادر می کند.

وی افزود: این شهرستان ۱۹۶ واحد شیری با ۱۲ هزار و ۳۴۳ رأس دام و تولید روزانه ۳۷۰ تن شیر، ۲۴۰ واحد دامی پرواری با ۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام و تولید سالانه ۲۰۰ تن گوشت قرمزو ۲۱۶ واحد پرواربندی گوسفند با ۲۱ هزار و ۶۰۰ رأس دام دارد.

رئیس کارگروه اشتغال پاکدشت گفت :در حال حاضر واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان با کمبود شدید نیروی کار روبرو هستند و متقاضیان و افراد جویای کار می توانند با مراجعه به اداره کار جهت اشتغال در واحدهای تولیدی اقدام نمایند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج