مشترکان برق در آذربایجان‎شرقی 75 میلیارد تومان بدهی دارند


مشترکان برق در آذربایجان‎شرقی 75 میلیارد تومان بدهی دارند

مراغه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی از بدهی 75 میلیارد تومانی مشترکان استان به این شرکت خبر داد.

اکبر فرج نیا روز سه شنبه در هشترود گفت: از این مبلغ ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی مشترکان خانگی , ۱۶ میلیارد تومان مشترکان تجاری , ۲۳ میلیارد تومان شرکت آبفا و بقیه بدهی ادارات می باشد.
وی گفت: بیشتر بدهی ها کمتر ار ۵۰ هزار تومان است .
فرج نیا اعلام کرد: در یکسال گذشته ۱.۵ میلبارد تومان سرقت سیم برق در استان اتفاق افتاده که باید با هزینه ۳ میلیارد تومانی دوباره نصب شود.
وی از اجرای طرح برق امید در استان خبر داد و گفت : در این طرح مشترکینی که در فصل تابستان زیر ۱۰۰ کیلو وات و در سایر فصول زیر ۸۰ کیلو وات مصرف داشته باشند پاداش خواهند گرفت .
فرج نیا با بیان اینکه ۸۷۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، گفت: ۲ هزار و ۵۶۵ روستا در استان از نعمت برق بهره مند هستند و در استان روستای بالای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم .

سید حمزه امینی نماینده مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم بر تقویت برق شهر نظرکهریزی تاکید کرد و اختصاص مجوز برای برق دار کردن باغات شهرستان را خواستار شد.
وی راه اندازی نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی را برای ایجاد صنایع شهرستان ضروری دانست و گفت: خط فعلی شهرستان جوابگوی ایجاد سرمایه گذاری صنایع شهرستان از جمله فولاد سازی نیست.

امین امینیان فرماندار هشترود هم برق دار کردن چاه های آب کشاورزی را صرفه جویی در سوخت مایع دانست .
وی با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار پایاب فاز یک سد سهند نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود : پست برق ۶۳ کیلو واتی با هزینه ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال احداث خواهد شد .
امینیان از مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: ساخت و سازها نسبت به سال گذسته ۲ برابر و نسبت به سال ۹۷ چهار برابر شده است و باید در ارائه خدمات از جمله برق در روستاها تلاش بیشتری شود.
فرماندار هشترود کل بدهی مشترکان برق شهرستان را ۲ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ادارات آبفا , مخابرات و بیمارستان بیشترین بدهی را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا