نگاهی به فعالیت‌های مجازی مؤسسه صاحب الزمان(عج) در حصارک


نگاهی به فعالیت‌های مجازی مؤسسه صاحب الزمان(عج) در حصارک

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صاحب‌‌الزمان(عج) در منطقه حصارک شهرستان کرج با تعطیلی کلاس‌های حضوری خود، فضایی را برای ارائه آموزش‌های قرآن و عترت در بسترهای مجازی فراهم کرد، اما استقبال از این برنامه‌ها‌ مطابق انتظار نیست.

نگاهی به فعالیت‌های مجازی مؤسسه صاحب الزمان(عج) در حصارک

به گزارش ایکنا، پس از شیوع کرونا، همه فعالیت‌های حضوری و برنامه‌های آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صاحب الزمان(عج) شهر کرج تعطیل شد. این دوره‌ها شامل کلاس‌های آموزش دوره‌های عمومی، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، احکام اسلامی، زبان عربی و اعتقادات اسلامی بود.

هم‌اکنون همه دوره‌های آموزشی این مرکز با برنامه‌ریزی و ارتباط میان قرآن‌آموز و مربیان در طول هفته در فضای مجازی در فضای پیام‌رسان واتس‌آپ و ایتا برگزار می‌شود. هم‌اکنون مربی اطلاعات، سرفصل‌ها را به صورت فیلم و عکس در گروه‌ها برای اعضاء بارگذاری می‌کند.

ابوالفضل مردمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صاحب الزمان(عج) گفت: پیش از کرونا، کلاس‌های آموزش تجوید در 5 دوره، احکام اسلامی در 6 دوره، عربی در 4 دوره و اعتقادات در 5 دوره با حضور آقایان و بانوان برگزار می‌شد. این کلاس‌ها هم‌اکنون در فضای مجازی برگزار می‌شود که با استقبال کمتری نسبت به دوره‌های حضوری از سوی قرآن‌آموزان همراه شده است. قرآن‌آموزان به دلیل فرسایشی بودن دوره‌های مجازی و نیاز به دریافت اطلاعات شفاهی و چهره به چهره با مربی، انگیزه‌ای برای حضور در دوره‌ها ندارند. اما مؤسسه چاره‌ای جز ارائه آموزش‌های قرآن در تکمیل دوره‌های قبلی ندارد.

این مرکز در ایام کرونا و شرایط کنونی، در اجرای طرح‌های مواسات همدلی و تولید ماسک مشارکت داشت.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صاحب‌الزمان(عج)، از 10 سال گذشته فعالیت خود را به طور غیررسمی آغاز کرد و از سال 1388 با کسب مجوز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت رسمی را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم شروع کرد که موفقیت‌های خوبی در این زمینه در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

این مرکز در استان البرز، کرج، حصارک، انتهای خیابان فروردین، کوچه امام رضا(ع) واقع شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark