پلیس ساوه نیم تن انواع مواد مخدر را در نیمه نخست امسال کشف کرد


پلیس ساوه نیم تن انواع مواد مخدر را در نیمه نخست امسال کشف کرد

ساوه - ایرنا - فرمانده انتظامی ساوه گفت: ماموران پلیس این شهرستان در نیمه نخست امسال موفق به کشف و توقیف نیم تن انواع مواد مخدر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «علی اکبر عیسی آبادی» روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود:‌ این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش افزایش را نشان می دهد و بیشترین کشفیات نیز به ترتیب تریاک و گراس می باشد.
وی اظهار کرد: ۴۱۹ خرده فروش مواد مخدر که آسایش محلات را برهم می زدند نیز شناسایی و دستگیر شدند که در قیاس با ۶ ماه نخست سال گذشته افزایش هفت درصدی را نشان می دهد.
به گفته این مقام انتظامی، برخی از منازل در محلات آلوده شهر که مختص توزیع کنندگان و مخلان امنیت بود و به صورت مجردی اداره می شد نیز از سوی پلیس شناسایی و پلمب شدند که باعث رضایتمندی مردم شده و حجم پیام و تماس های مردمی به نیروی انتظامی موید این مساله است.

فرمانده انتظامی ساوه افزود: در ۶ ماه نخست امسال شمار جانباختگان حوادث رانندگی در محروهای برون شهری این شهرستان ۱۸ درصد کاهش یافت و متاسفانه در مدت یاد شده ۱۱ تن از هموطنان به دلیل وقوع تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با سال گذشته روندی کاهشی داشته در حالی که میزان پلاک گذاری خودروها در همین زمان ۳۳ درصد افزایش یافت.
وی گفت: طبق بررسی های پلیس در مورد سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده های شهرستان ساوه منشاء ۳۹ درصد از حوادث رانندگی خستگی و بی توجهی به جلو، ۲۲ درصد نیز به دلیل رعایت نکردن حق تقدم و ۲۰ درصد هم بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
سرهنگ عیسی آبادی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال میزان کشف سرقت ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش یافت و بیش از ۵۶۳ سارق دستگیر شدند که به انجام یک هزار و ۳۲۲ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی گفت: بیش از ۸۵ درصد از سرقت های نیمه نخست امسال در ساوه مربوط به سرقت های خرد است که این عمل مجرمانه در زمینه دستبرد زدن به بانکها که ناشی از همکاری مناسب این مراکز در زمینه رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی بود، به صفر رسید و امسال هیچ موردی اتفاق نیفتاد در حالیکه پارسال ۲ مورد از این حادثه در بانکهای ساوه رخ داد.
به گفته او بیش از ۸۵ درصد سرقت های خودرو مربوط به پراید بوده و به طور کلی میزان کشف خودروهای سرقت شده در نیمه نخست امسال توسط پلیس ساوه ۳۶ و در شمار دستگیری سارقان خودرو نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد افزایش عملکرد حاصل شد.
وی ادامه داد:‌ میزان رخدادهای مربوط به نزاع و درگیری در شهرستان ساوه نیز در همین مدت ۲۴ درصد کاهش یافت.
فرمانده انتظامی ساوه در مورد فعالیت های مربوط به قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان، ‌ اظهار داشت: پلیس با تمرکز بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته و کالاهای حجمی شاهد افزایش ۴۰۰ درصد ارزش ریالی کالاهای کشف شده و همچنین افزایش ۲۰۰ درصدی در دستگیری قاچاقچیان نسبت به نیمه نخست سال گذشته هستیم.
سرهنگ عیسی آبادی در مورد جرائم رایانه ای این شهرستان نیز، گفت: در نیمه نخست امسال میزان دستگیری مجرمان این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش و میزان جرائم رایانه ای نیز در همین زمان ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گفته او ۸۱ درصد از این جرائم مربوط به کلاهبرداری است که نشان می دهد خانواده ها نسبت به استفاده از فضای مجازی بر فرزندان خود نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش کشف در حوزه قتل حاصل شده و عوامل قتل های حادث شده در سطح شهرستان نیز شناسایی و دستگیر شدند

وی همچنین از توقیف یک هزار و ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف در نیمه نخست امسال توسط لیس ساوه خبر داد. .

وی در خبری جداگانه از دستگیری ۲ عامل سرقت از یک باب منزل مسکونی در ساوه خبر داد که پس از ارتکاب جرم برای از بین بردن آْثار جرم اقدام به آتش زدن خانه کردند.

سرهنگ عیسی آبادی افزود: عوامل این سرقت که ۲ خانم بودند با تلاش نیروهای پلیس آگاهی ساوه شناسایی و دستگیر شدند که از آنها حدود نیم کیلوگرم طلا و جواهرات به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

برنامه های هفته نیروی انتظامی

سرهنگ عیسی آبادی گفت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» است و برنامه ها نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا با محدودیت های خاص و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در همین راستا برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این هفته که از ۲۷ مهر تا دوم آبان خواهد بود، دیدار با علما، نخبگان و روحانیون در دستور کار نیروی انتظامی ساوه قرار دارد.
وی افزود: تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و همچنین گلباران و غبار روبی مزار شهیدان نیز در این هفته انجام خواهد شد.
به گفته او، ‌ آیین تجلیل از خانواده های ناجا و تکریم آنها و همچنین تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و مدافعان امنیت و نظم اجتماعی برنامه دیگر هفته ناجا در شهرستان ساوه است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: از یکشنبه هفته آینده برنامه ها با اجرای صبحگاه مشترک در ستاد راهور آغاز می شود.
سرهنگ عیسی آبادی گفت: تقدیر از پیشکسوتان و خانواده های شهدای ناجا نیز در این مراسم انجام خواهد شد.
وی گفت: سخنرانی فرمانده انتظامی شهرستان در نماز جمعه و تشریح عملکرد یکساله نیروی انتظامی ساوه از دیگر برنامه های مدنظر است.

وی یادآور شد: در مجموع اجرای ۵۰ برنامه در سطح شهرستان به مناسبت هفته ناجا تدارک یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)