20 طرح بازآفرینی شهری کاشان در انتظار تامین اعتبار است


20 طرح بازآفرینی شهری کاشان در انتظار تامین اعتبار است

کاشان- ایرنا- مدیر امور شهری فرمانداری ویژه کاشان گفت: بر اساس مطالعات مشاور طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی کاشان، 20 طرح جدید بازآفرینی شهری در بافت تاریخی و حاشیه شهر به ستاد بازآفرینی شهری پایدار معرفی شد که در انتظار تامین اعتبار است.

به گزارش ایرنا، هادی اکبری روز چهارشنبه در این زمینه به خبرنگاران بیان کرد: دستگاه‎های اجرایی برابر ضوابط قانون بازآفرینی شهری نسبت به اختصاص و هزینه‌کرد سهم ۳۰ درصدی دولت در طرح‌های محلات تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی اولیه دفتر توسعه محلی در کوی حسین‌پور به صورت آزمایشی و لزوم اجرای این طرح در سایر محله‌ها، تامین اعتبار لازم از دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری است.

مدیر امور شهری فرمانداری ویژه کاشان به تدقین بافت‌های شهرهای تابعه شهرستان کاشان جز شهر نیاسر اشاره کرد و گفت: با توجه به پاره‌ای از مشکلات و نداشتن دسترسی مناسب متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده در سامانه، رفع این مشکل از سوی اداره راه و شهرسازی در دست اقدام است و نتایج آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی از پردیس فرهنگی هنری در خیابان کارگر با زیربنای افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع به عنوان یکی از طرح‌های شاخص در دست اقدام یاد کرد و با تاکید بر اجرای آن به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: استفاده از الگوهای غیربومی بر سیما و منظر شهری کاشان آسیب‌های زیادی رسانده، از این رو رعایت الگوهای اصیل ایرانی- اسلامی از الزام‌های طراحی‌های مرتبط با بازآفرینی شهری است که مورد تاکید وزرات کشور و نظارت این ستاد قرار دارد.

اکبری در ادامه نیز از تهیه فرم‌های تخفیف عوارض پروانه‌های ساختمانی و تعدیل تعرفه‌های نظام هندسی در آینده نزدیک خبر داد.

کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، بیش از ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درخشش 5 اصفهانی در کنکور سراسری 99