آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان‌های قزوین


آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان‌های قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 6000 تُن انار برداشت شود.

علی‌ اکبری اظهار کرد: عملیات برداشت انار از سطح ۸۳۰ هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است که از این میزان سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۷۷۰ هکتار به‌صورت بارور و ۶۰ هکتار غیر بارور است و پیش‌بینی می‌شود ۶۶۰۰ تُن انار از سطح این باغات برداشت شود.

وی افزود: باغ‌های انار در استان عمدتاً در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران است، همچنین قسمتی در بخشی از الموت غربی و در روستای لات باغات انار وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهم‌ترین ارقام انار در استان را رقم شهبار، قره گوز، ملس سنگان، آق نار و همچنین به‌صورت محدودتر رقم‌های استان‌های مرکزی و فارس شامل؛ ملس ساوه و رباب شیراز ذکر کرد.

وی یادآور شد: همه‌ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازارهای شمالی کشور و داخل استان قابل‌عرضه است که به دلیل درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن به‌عنوان مزیت محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اکبری یادآور شد: قسمت خیلی کمی از محصول تولیدی انار استان به‌صورت رب انار محلی فرآوری می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

27 هزار سری جهیزیه در بین زوج های جوان توزیع شد