پیرهادی: عمده مشکلات تهران مربوط به ناهماهنگی دستگاه های اجرایی است


پیرهادی: عمده مشکلات تهران مربوط به ناهماهنگی دستگاه های اجرایی است

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مسائل و مشکلات استان تهران مربوط به ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بخشی دیگر مربوط به مسائل بودجه‌ای است.

محسن پیرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلاتی مربوط به عدم اجرای صحیح قوانین و یا خلاء‌های قانونی وجود دارد که با همت و پیگیری نمایندگان تاحصول نتیجه مطلوب پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های بودجه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور کاملا محسوس بوده اما بخشی از آن قابل حل است، ادامه داد: برخی از مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مسائل خردی است که با پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی رفع می‌شود.

پیرهادی گفت: مشکلات حاشیه استان تهران از جمله شهرستان های اسلامشهر و پردیس باید به صورت تخصصی پیگیری شود تا کیفیت زندگی شهروندان حاشیه پایتخت بهبود پیدا کند.

وی مشکلات اساسی و اولویت‌دار استان تهران را کمبود بودجه‌، نبود پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در توسعه شهر، کمبود امکانات ورزشی، وجود بافت‌های فرسوده، مشکلات مربوطه به راه‌های مواصلاتی، نبود تصفیه‌خانه مناسب و مشکلات مربوط به شبکه فاضلاب شهری، وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی، وجود اراضی گسترده قولنامه‌ای و فاقد سند رسمی و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز، موانع احداث مترو، مشکلات حمل و نقل درون شهری، بی‌توجهی به مباحث مدیریت بحران در صورت وقوع و کمبود فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی عنوان کرد.

مشکل آب شرب اسلامشهر جدی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کیفیت آب شرب مردم اسلامشهر جدی است، گفت: وزیر نیرو قول رسیدگی داده است.

پیرهادی تسریع در بهره برداری از مترو اسلامشهر را از مطالبات جدی مردم عنوان کرد و افزود: شهردار این شهرستان به جد پیگیره و کارهای خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

زیرساخت‌های شهرستان پردیس متناسب با رشد جمعیتی آن نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد جمعیت شهرستان پردیس بسیار فراتر از شهرهای دیگر بوده و زیرساخت‌های آن متناسب با جمعیت توسعه پیدا نکرده است. پیرهادی افزود: برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهر پردیس با پیگیری نمایندگان استان تهران مانند بیمارستان الغدیر رو به اتمام است و به زودی بخش اورژانس آن افتتاح می شود.

پیرهادی بیان کرد: این شهرستان توسط اراضی تحت تملک سازمان محیط زیست محصور شده و این مسئله مانعی بر سر راه توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی پردیس شده است.

ضرورت توجه به ابعاد محیط زیستی پروژه‌های شهری

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از پروژه‌های و ساخت و سازهای این شهرستان به دلیل وجود کمبودهای بودجه‌ای نیمه‌ تمام بوده که باید تکمیل شود؛ اما معتقدم هر مساله و پروژه‌ای که در شهرستان پردیس پیگیری می‌شود باید به پیوست‌های آب، خاک و هوای آن دقت شود تا در اجرای آنها به صورت ناخواسته آسیبی به محیط زیست وارد نشود که ناچار شویم سال‌های بعد برای رفع آن چندین برابر هزینه کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها

پیرهادی خاطرنشان کرد: با توجه به کسری بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، امکان تامین منابع مالی برای تمامی پروژه‌های خرد وجود ندارد از این رو معتقدم باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه‌ها استفاده کنیم و انتفاع بخش خصوصی را سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی تعریف کنیم و این پروژه‌ها با اولویت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اجرا شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی نهادهای دولتی و حکومتی مشکلات و موانع موجود قابل حل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر