14 روستا برای اجرای طرح‌های کارآفرینی در آذربایجان‌غربی شناسایی ‌شد


14 روستا برای اجرای طرح‌های کارآفرینی در آذربایجان‌غربی شناسایی ‌شد

ارومیه- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرای طرح‌های یک روستا یک محصول و روستایی بدون بیکار 14روستا شناسایی ‌شده است و 20 روستای دیگر نیز تا پایان سال شناسایی می‌شود.

علیرضا آخوندزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های کارآفرینی "یک روستا یک محصول" و "روستایی بدون بیکار" وجود ندارد و این روستاها تا پایان سال و با همکاری فرماندارن شناسایی می‌شوند تا بر اساس ظرفیت هر روستا اشتغال‌زایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: روستاهای اوچ تپه بوکان، حسنلو نقده، حمزه کندی و مافی کندی سلماس، کندال شوط، کلاکین پیرانشهر، ارس پلدشت، آغبلاغ خوی، نصرت آباد تکاب، قره قوزلوی افشار شاهین‌دژ، عسکرآباد کوه ارومیه و گل سلیمان و قوزلو میاندوآب در این استان شناسایی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های احداث گلخانه، دامداری، اجرای طرح‌های کشاورزی، راه‌اندازی کارگاه مجسمه‌سازی، تولید انواع کنسانتره و راه‌اندای کارگاه‌های قالی‌بافی از جمله طرح‌هایی هستند که در ۱۴ روستای شناسایی شده استان اجرایی شده است.

آخوندزاده افزود: برای اجرای این طرح‌ها در ۱۴ روستای این استان ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۵۰ طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها برای ۲۸۰ نفر از جوانان روستایی این مناطق اشتغال‌زایی شده و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بخش کشاورزی از سر زمین تا سفره مردم اشتغال ایجاد می کند