طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی بروجن آغاز شد


طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی بروجن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بازسازی و ساخت بقعه(تربت‌خانه) امامزاده حمزه علی بلداجی پس از صدور تاییدیه لازم و رفع اختلاف بین اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز دوشنبه در آیین آغاز به کار این عملیات افزود: این طرح با یک‌هزار مترمربع مساحت و اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گفته وی، برآورد هزینه اولیه این بازسازی تا پایان بهره‌برداری ۱۲۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی است و با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت:ساخت و تکمیل این طرح از محل اعتبارات اوقاف و امو خیریه ، مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه احداث خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا یکسال آینده تکمیل شود.

امیری افزود: صحن این امامزاده با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص کشور است و سالیانه پذیرای تعدادی گردشگر و زائر است و مستعد سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اماکن مذهبی است و فرصت سرمایه‌گذاری در طرح توسعه باغات مثمر و کشاورزی کنار این بقعه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، اثر ملی بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌ بن ‌علی بلداجی از توابع شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری با سابقه ۴۰۰ ساله صبح روز شنبه ۱۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۴ به‌وسیله یک دستگاه لودر تخریب شد.

بقعه تاریخی امامزاده بر روی کوهی به نام "حمزه‌علی" در پنج کیلومتری شهر بلداجی و ۶۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۲۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

بلداجی شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری در ۷۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر هوایی از پل تاریخی زمان خان