کتاب «گاوانه در گذر تاریخ» منتشر شد


کتاب «گاوانه در گذر تاریخ» منتشر شد

کرمانشاه- ایرنا- کتاب «گاوانه در گذر تاریخ» جدیدترین اثر «بهمن ویسی»، محقق کرمانشاهی، از سوی انتشارات سرانه در کرمانشاه چاپ و روانه بازار نشر شد.

روستای «گاوانه» که با نام‌های گاوبنده و شهید عسگری هم خوانده می‌شود از توابع بخش مرکزی کرمانشاه است و دهستان میان دربند است و دارای ۵۹ خانوار و طبق آمار سال ۱۳۹۵ دارای جمعیت ۲ هزار و ۴۰۳ نفر است؛ در جنوب این روستا تپه‌ای تاریخی با نام تپه گاوانه وجود دارد که به دوره اشکانیان تعلق دارد و در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

محتوی این مجلد شامل تاریخ، عکس، شجره‌نامه و لیست مصاحبه‌شوندگان و منابع است؛ نویسنده برای تالیف این کتاب از چهل منبع مکتوب مختلف بهره گرفته و با ۵۹ نفر صاحب نظر گفت و گو کرده است. این کتاب از جوانب گوناگون تاریخ روستای گاوانه را از عصر نوسنگی تا پایان دوره پهلوی بررسی کرده است.

این کتاب در قطع رقعی، ۴۹۸ صفحه، جلد چهار رنگ شومیز براق، کاغذ سفید مرغوب، متن تک رنگ، شمارگان هزار نسخه، بهای ۱۰۰ هزار تومان ، نوبت اول در پاییز ۱۳۹۹ چاپ شده است.

«بهمن ویسی» متولد سال ۱۳۴۹ گاوانه، کرمانشاه است؛ وی تحصیلات ابتدایی را در روستا طی کرده و برای ادامه تحصیل راهی کرمانشاه شده است. عشق به مطالعه و تدریس وی را به شغل معلمی رهنمون کرد؛ سپس همزمان به نویسندگی و تحقیق و پژوهش روی آورد که حاصل آن نگارش و چاپ صدها مقاله در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مطبوعات و به تبع آن کسب عنوان معلم نمونه کشور و پژوهشگر و روزنامه‌نگار برتر است.

در کرمانشاه پژوهشگران متعددی سالهاست در سطوح و شاخه‌های مختلف تاریخ کرمانشاه دست به قلم هستند و کتاب‌هایی در این زمینه به بازار کتاب عرضه کرده‌اند؛ از جملة این پژوهشگران می‌توان به استاد «اردشیر کشاورز» و استاد «محمدعلی سلطانی» و استاد «فرشید یوسفی» که سال‌های متمادی است به این کار مشغول هستند و کتاب‌های زیادی به رشته تحریر درآورده‌اند و همچنان قلم فرسایی می‌کنند.

در همین راستا محققان جوان‌تر مثل دکتر «محسن درکه» و استاد «بهمن ویسی» دست به قلم شده و کتاب‌های ارزشمندی اخیراً منتشر کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها