صدور پروانه ساختمانی در همدان 40 درصد افزایش یافت


صدور پروانه ساختمانی در همدان 40 درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: در پی افزایش میزان ساخت و ساز واحدهای مسکونی، صدور پروانه ساخت و ساز در این شهر 40 درصد افزایش یافت.

عباس صوفی روز پنجشنبه در نشست بررسی اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در همدان گفت: به دنبال افزایش چشمگیر ساخت و ساز، مصالح ساختمانی در همدان کمیاب شده است.

وی اظهار داشت: در هفته های گذشته مالکان و سازنده های واحدهای مسکونی در این شهر با کمبود مصالحی همچون ماسه و سیمان مواجه شده اند.

صوفی عنوان کرد: به دنبال افزایش ساخت و سازها نیروی کار و کارگران ساختمانی نیز کاهش یافته است و برای شغل هایی همچون آرماتوربندی و جالیزکاری در همدان نیرو نداریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مصالح ساختمانی همدان از شهر ساوه تهیه می شود، بیان کرد: گویا برخی از معدن داران مصالح ساختمانی استخراج نمی کنند.

شهردار همدان بیان کرد: برای تامین برخی از مسالح ساختمانی مورد نیاز، خود شهرداری به صورت مستقیم مجبور به گرفتن معدن و استقرار سنگ شکن در آن شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در همدان گفت: همه مشکلات مساکن مهر همدان برطرف شده و تنها تامین ایستگاه آتش نشانی برای آن ها با چالش موجه است.

صوفی اظهار داشت: آتش نشانی چیزی نیست که به راحتی از کنار آن گذر کرد و باید هرچه سریعتر مراحل ایجاد ایستگاه های آتش نشانی برای این مسکن ها سپری شود.

وی عنوان کرد: به منظور توسعه و گسترش شهر و اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، ۶۸۰ هکتار زمین به مساحت شهر همدان اضافه شد.

شهردار همدان افزود: این زمین‌های اضافه شده در قسمت جنوب شرقی شهر، بین جاده ملایر و شورین قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری