اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در آباده


اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در آباده

شیراز- ایرنا- فرماندار آباده گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از سه‌شنبه ششم آبان 99 تا اطلاع ثانوی در شهرستان آباده اعمال می شود.

زین العابدین نیک مرام سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۷۵ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: وضعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به کرونا و عبور از وضعیت قرمز، کاملا بحرانی شده و اکنون در زمینه این بیماری ویروسی یکی از شهرستان های فوق قرمز استان فارس هستیم.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان و تقدیر از زحمات آن‌ها در شهرستان آباده گفت: مردم باید به گونه‌ای رفتار کنند این تب افزایش هرچه زودتر پایین آید و برای مجموعه اداری هم چاره‌ای جز تشدید کنترل و اعمال محدودیت نداریم.

فرماندار آباده با بیان اینکه همه مراحل درمان از ابتدا تا انتهای این بیماری در شهرستان آباده انجام می شود، گفت: مجددا نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در آباده راه اندازی شده است تا مراحل درمان در این شهر انجام شود و نیازی به مراجعه به مرکز استان نباشد.

نیک مرام به محدودیت تردد در شهر آباده اشاره کرد و گفت: رانندگی در شهر آباده به مدت دو هفته تا ساعت ۱۸ محدود خواهد بود و پس از این ساعت از تردد غیرضروری جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین گفت:‌یک سوم پرسنل ادارات شهرستان آباده خصوصا افراد دارای بیماری زمینه ای تا اطلاع ثانوی دورکاری خواهند کرد.

فرماندار آباده گفت:‌همه اصناف بجز اصناف ضروری تنها مجاز به ارائه خدمات تا ساعت ۱۸ هستند و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع از مواردی است که باید اصناف رعایت کنند.

نیک مرام افزود: اکیپ های بازرسی اتاق اصناف شهرستان با برنامه ای که برای اعمال محدودیت ها تنظیم شده است موظف به اجرای دقیق تمام دستورالعمل ها هستند و در صورت عدم رعایت موارد، صنف متخلف پلمب می شود و در صورت ادامه تخلفات، تعطیلی بازار را اجرایی خواهیم کرد.

وی همچنین گفت:‌همه تالارها و همایش ها، سالن ها و باشگاه های ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل است و واحدهای حمل و نقل درون شهری پس از ساعت ۱۸ مجاز به ادامه فعالیت نیستند و در صورت مشاهده برخورد می شود.

نیک مرام بیان کرد: فعالیت همه غذاخوری ها از جمله رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ ها صرفا بصورت بیرون بر خواهد بود.

وی همچنین گفت: تعطیلی جمعه بازار آباده به مدت دو هفته از دیگر مصوبات است.

فرماندار آباده با بیان اینکه همه مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان لازم الاجرا است و با متخلفان بشدت برخورد می شود، گفت: انتظار داریم اصناف و بازاریان همچون گذشته ما را در اجرای این مصوبات یاری و همچنین مردم فهیم شهرستان آباده پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا دست در دست هم از این بحران عبور کنیم.

آباده از شهرستان های شمالی فارس است و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۲۷۵ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری