25 هکتار از اراضی دانشگاهی به پارک علم و فناوری کاشان واگذار شد


25 هکتار از اراضی دانشگاهی به پارک علم و فناوری کاشان واگذار شد

کاشان- ایرنا- 25 هکتار از اراضی ضلع جنوبی دانشگاه کاشان روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی به پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس توافق‌نامه بین دانشگاه کاشان و پارک و طرح جامع، حدود هفت هزار متر از این زمین‌ها برای ایجاد مرکز رشد و بقیه آن فضای چند منظوره برای ایجاد پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های مرکزی، کارگاهی، آزمایشگاهی و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی که پیش‌تر با حضور سورنا ستاری و جمعی از مسئولان استانی کار خود را آغاز کرده بود، با همکاری مشترک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان در مجموعه مرحوم آیت‌الله یثربی با مساحت حدود ۲ هکتار با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده است.

۲۸ شرکت و هسته در حال حاضر در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۴۰۰ پارک و هسته و شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر شود.

همچنین در ادامه این آیین از طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودروی وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

این خودرو محصول دانش‌بنیان دانشجویان دانشگاه کاشان است که در مدت ۲ سال طراحی شد و ظرفیت حمل ۵.۵ تن بار دارد.

سورنا ستاری در ادامه از مرکز نوآوری و تجاری‌سازی و آزمایشگاه NMR دانشگاه کاشان بازدید کرد (دستگاه تشدید مغناطیسی هسته NMR از جمله دستگاه‎های با فناوری بالا در حوزه تحقیقات دارویی و شیمیایی است).

رونمایی از نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و رصدخانه ملی ایران از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کاشان بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز سال تحصیلی و جشن شکوفه ها در اصفهان