قطعه تکمیلی تقاطع چهار سطحی حصارک کرج گشایش یافت


قطعه تکمیلی تقاطع  چهار سطحی حصارک کرج گشایش یافت

کرج ایرنا - قطعه تکمیلی و پایانی تقاطع بزرگ و چهار سطحی حصارک کرج عصر چهارشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی این کلانشهر بر روی آزاد راه کرج - قزوین گشایش یافت.

شهردار کرج در آیین گشایش این پروژه گفت: تقاطع چهار سطحی کرج دارای ۶ فاز بوده که تا پیش از این پنج قطعه زیر بار ترافیک رفته بود و امروز قطعه B۵ به عنوان آخرین بخش این پروژه بر روی خودروها گشوده شد.

علی کمالی زاده بیان داشت : برای ساخت قطعه B۵ تقاطع حصارک کرج، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مدیریت شهری کرج هزینه شده که با تکمیل آن ترافیک غرب کرج و محدوده آزادراه کرج - قزوین روان سازی شد.

این پروژه در پر ترددترین نقطه آزادراهی کشور (اتوبان تهران - کرج - قزوین) در نقطه اتصال شهر کرج و کمالشهر به سرانجام رسیده است.

شهردار کرج به سوابق اجرایی تقاطع چهار سطحی حصارک اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه از اسفند ماه سال ۹۲ آغاز شد و با وجود مشکلات مالی و اقتصادی طی سال های اخیر بخش های مختلف آن بهره برداری شده است .

کمالی زاده گفت : در مجموع برای تکمیل تمام ۶ فاز تقاطع چهار سطحی حصارک کرج، ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده که اکنون ارزش اقتصادی این پروژه با تورم امروزی بالای ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا این تقاطع سه سطحی پیش بینی شده بود که با توجه به احداث متروی کرج - شهرجدید هشتگرد به چهار سطحی افزایش یافت و بلندترین سطح این تقاطع در ارتفاع ۲۳ متری از زمین احداث شده است.

شهردار کرج اظهارداشت : با اینکه تقاطع غیرهمسطح حصارک کرج در محدود آزاد راهی و پرترافیک قرار داشت ، اما اجرای این پروژه عظیم خللی در ترددها ایجاد نکرد .

وی ادامه داد: در کنار ساخت پروژه به موضوع زیبا سازی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز توجه ویژه شده است .

شهردار کرج طول تمام ۶ فاز این تقاطع غیر همسطح را پنج کیلومتر اعلام کرد و افزود: در مجموع برای این پروژه ۶۸ هزار تن آسفالت و ۵۵ هزار تن بتن مصرف شده است .

کمالی زاده اظهار داشت : مساحت سطح پل های این تقاطع ۲۲ هزار متر مربع است و توانسته ایم در سخت ترین شرایط کاری این پروژه عظیم را به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: این پروژه که به نام شهدای حصارک کرج نامگذاری شده ، ارزش افزوده برای این کلانشهر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز این پروژه، گفت: این پروژه در ورودی شهر کرج واقع و فضایی زیبا را ایجاد کرده است.

اجرای این پروژه نیز افزون بر روان سازی ترافیک در کاهش آلودگی هوای کرج تاثیر گذار است .

عباس زارع عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج ، احداث تقاطع غیر همسطح شهدای حصارک کرج را یکی از پروژه های پیچیده فنی و مهندسی در کشور توصیف کرد و بیان داشت : با وجود مشکلات مالی و محدودیت های دیگر ، ۷۰ درصد این پروژه عظیم در ۲ سال اخیر به سرانجام رسیده است .

وی ادامه داد": تقاطع چهار سطحی حصارک در پرترافیک ترین مسیر جاده ای کشور یعنی آزادراه تهران - کرج - قزوین با دقت و سرعت مناسب انجام شده که جای قدردانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا