500 میلیارد ریال برای طرح‌های آبیاری مدرن اردبیل اختصاص یافت


500 میلیارد ریال برای طرح‌های آبیاری مدرن اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: امسال500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های  آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

مسعود امامی‌ یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری مدرن در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی بخش ثمرین اختصاص داده شده و مابقی در دیگر طرح‌ها هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبیاری مدرن علاوه بر تغییر شیوه کشت و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی زمینه مصرف بهینه آب در روستاهای اردبیل را فراهم می‌کند.

فرماندار اردبیل تامین آب آشامیدنی در اردبیل و برخی روستاهای این شهرستان را یادآور شد و گفت: تامین آب سالم و پایدار اردبیل در دستور کار است که با جذب اعتبارات لازم این طرح‌های مربوط اجرایی خواهد شد.

امامی یگانه از تسهیل عملیات اجرایی پل قدس اردبیل خبر داد و اظهارداشت: این پروژه به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی مردم برای تسهیل تردد مورد توجه دولت قرار گرفته و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه ابلاغ شده است.

فرماندار اردبیل از اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار برای آب شرب روستایی در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: هفت میلیارد ریال برای آب آشامیدنی روستاها و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای بهسازی پروژه‌های عمرانی روستاهای اردبیل اختصاص یافته است.

وی همچنین به اختصاص ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی به پروژه‌های مختلف بخش ثمرین اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه آسفالت راه‌های روستایی بخش ثمرین ۱۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

امامی با اشاره به تقویت سیستم مخابراتی روستاها افزود: امسال برای تقویت آنتن‌دهی و اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی تشریح کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای بهسازی فرودگاه اردبیل سرمایه‌گذاری شده و با خرید تجهیزات جدید برای فرودگاه اردبیل امیدواریم در تردد هوایی شهروندان و فرود هواپیماها در شرایط جوی مه‌آلود مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار اردبیل درباره پروژه راه‌آهن اردبیل و تکمیل این خط ریلی در سال آینده گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس بانک ملی برای راه‌آهن تخصیص یافته است.

امامی یگانه اعتبار امسال راه‌آهن را ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبار تا پایان سال روند اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت ۲ برابری می‌گیرد.

وی پیشرفت ۶۲ درصدی خط ریلی اردبیل – میانه را یادآور شد و گفت: ۲۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری از سمت اردبیل شروع شده و تا پایان امسال این میزان به ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

او اضافه کرد: عملیات اجرایی ایستگاه اصلی راه‌آهن اردبیل با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها