2 سارق با 50 فقره سرقت لوازم خودرو در تهران دستگیر شدند


2 سارق با 50 فقره سرقت لوازم خودرو در تهران دستگیر شدند

تهران - ایرنا - رییس کلانتری 140 باغ فیض تهران با اشاره به دستگیری 2 سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در تعقیب و گریز پلیسی گفت: متهمان به 50 فقره سرقت در محله‌های پونک و باغ فیض اعتراف کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رسول بهرامی اظهارداشت: ساعت ۳ بامداد روز گذشته تیمی از ماموران در حال گشت‌زنی در منطقه باغ فیض بودند که به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ مشکوک می‌شوند و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار می‌دهند.

وی گفت: مراقبت‌های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه راننده خودرو ۲۰۶ که به آهستگی در حال تردد بود، در کنار یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به صورت نیمه روشن متوقف و هر ۲ سرنشین از خودرو پیاده و به سراغ سواری پژو ۲۰۶ پارک شده در کنار خیابان می‌روند و قصد بازکردن در خودرو را داشتند که ماموران وارد عمل می‌شوند.

بهرامی با بیان اینکه هر ۲ متهم با مشاهده خودروی پلیس، سوار بر خودروی خود شده و پا به فرار می‌گذارند، افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری طی یک عملیات تعقیب و گریز خودروی متهمان را متوقف و سارقان را دستگیر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در طول مسیر فرار تعدادی لوازم به بیرون از خودرو پرتاب می‌کردند، اظهارداشت: در بررسی از خودروی سارقان تعدادی لوازم داخل خودرو کشف و متهمان به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض انتقال یافتند.

رییس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض تهران خاطرنشان کرد: در بررسی پلیسی، مشخص شد که هر ۲ متهم سابقه‌دار بوده و دارای هفت سابقه کیفری از قبیل موبایل‌قاپی، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو هستند.

بهرامی با بیان اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در منطقه باغ فیض و پونک با همکاری یکدیگر اعتراف کردند به رانندگان توصیه کرد: در صورتی که خودروی خود را در خیابان پارک می‌کنند برای در امان ماندن از عمل مجرمانه سارقان، آن را مجهز به سیستم دزدگیر کرده و وسایل با ارزش آن را از داخل خودرو بردارند.

دستگیری موبایل‌قاپ با ۲۱ فقره سرقت

رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید تهران اظهارداشت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید هنگام گشت‌زنی به یک موتورسوار که کاپشن مشکی رنگی بر تن داشت و از شهروندی موبایلش را سرقت کرده بود، برخورد کردند.

سرهنگ چنگیز ایدون با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله دستور توقف موتورسیکلت را صادر کردند، گفت: متهم به سرعت از محل گریخت و در مسیر فرار کنترلش را از دست داد و با یک خودروی پراید تصادف کرد و با رهاکردن موتورسیکلتش با پای پیاده به سمت پیاده‌رو رفته و با درآوردن کاپشنش توانست از شلوغی جمعیت استفاده کرده و از دست ماموران فرار کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارق آغاز شد، افزود: در تحقیقات میدانی ماموران موفق شدند، چهره سارق را شناسایی و در رصدهای اطلاعاتی به دست آمد که متهم سابقه‌دار بوده و به مدت یک سال پیش از کانون اصلاح و تربیت آزاد شده است.

ایدون بیان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارق در جنوب تهران شناسایی و با دستور قضایی در مخفیگاهش دستگیر و برای بازجویی تکمیلی به کلانتری ابوسعید انتقال یافت.

رئیس کلانتری ابوسعید اعلام کرد: متهم در کلانتری به ۲۱ فقره سرقت در محله‌های ابوسعید و منیریه پس از رهایی از کانون اعتراف کرد.

به گفته ایدون، متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کلانتری ابوسعید قرار دارد و شهروندانی که در ۶ ماه اخیر توسط موتورسواری تک‌رو مورد سرقت واقع شده‌اند، می‌توانند برای شناسایی سارق به کلانتری مراجعه کنند.

دستگیری سارق هارد دیسک سازمان کنترل ترافیک تهران

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: در اوایل شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت «هارد دیسک‌های سازمان کنترل ترافیک شهرداری تهران» از بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی افزود: نماینده حقوقی سازمان کنترل ترافیک شهرداری تهران با حضور در اداره هفدهم توضیح داد که از اواخر تیرماه امسال ۲۹ عدد هارد دیسک دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران به ارزش ۵۰ میلیون تومان در نواحی مختلف شهر توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

وی بیان کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات نماینده حقوقی، راهی محل‌های سرقت شدند و مشخص شد سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده و با بررسی‌های میدانی سرنخی از سارق به دست آمد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت اظهارداشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی با بررسی و رصد مجرمان سابقه‌دار، متهم به نام سهراب ۴۲ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری در سال‌های اخیر بوده را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده جنوب تهران شناسایی شد، افزود: دستور دستگیری متهم از بازپرس پرونده اخذ و تیمی از کارآگاهان یکم آبان ماه به مخفیگاه سارق اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد ۲ دستگاه هارد دیسک سرقتی کشف و متهم به همراه اموال کشف شده به اداره هفدهم پلیس آگاهی انتقال یافت.

نجفی گفت: سارق در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اظهارداشت که کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکار کنترل ترافیک تهران بوده و برای اینکه بتواند هزینه اعتیاد و زندگی‌اش را تامین کند نقشه سرقت را کشید و به تنهایی در ساعات پایانی شب سرقت می‌کرد و از طریق سایت‌های خرید و فروش آنها را به قیمت پایین‌تری می‌فروخت.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: سارق تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

پلمب انبار بزرگ گازوئیل قاچاق در اسلامشهر

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر، اخبار و اطلاعاتی از دپوی سوخت قاچاق در احمدآباد مستوفی به دست آورده و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.

‌سردار کیوان ظهیری افزود: با شناسایی محل، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از انباری بزرگ در احمدآباد مستوفی اسلامشهر، یک دستگاه کشنده داف سفید رنگ دارای کمپرسی، هفت تانکر سوخت با ظرفیت‌های مختلف حاوی ۵۰ هزار لیتر گازوئیل و یک دستگاه تبدیل و تبخیر سوخت را کشف کردند.

ظهیری با اشاره به دستگیری یک نفر و پلمب انبار اظهارداشت: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند و متهم پس از تشکیل پرونده، تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اسلامشهر شد.

کشف غذای ماهی قاچاق ۱۰میلیاردریالی در شهرستان قدس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قدس، اخبار و اطلاعاتی از قاچاق غذای ماهی و آبزیان در این منطقه به دست آورده و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار کیوان ظهیری افزود: با شناسایی محل دپوی کالای قاچاق در شهرستان قدس، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی موفق به کشف ۳۳۶ گونی مکمل غذای ماهی و آبزیان شدند.

سردار ظهیری با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآوردکردند و متهم پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قدس تحویل داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند