امام جمعه ایرانشهر: تکیه بر توانمندی‌های داخلی مشکلات کشور را برطرف می‌کند


امام جمعه ایرانشهر: تکیه بر توانمندی‌های داخلی مشکلات کشور را برطرف می‌کند

زاهدان- ایرنا- امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از مشکلات کشور با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی بر طرف می‌شود و باید مسوولان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عیسی بزمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ایرانشهر اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که تحریم ها نباید تاثیری بر تولیدات داخلی و اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تجربه به ما نشان داده که نه دموکرات‌ها به وعده خود عمل می‌کنند و نه جمهوری خواهان پیمان می‌شناسند و برای ما فرقی نمی کند چه حزبی در این کشور قدردت را به دست دارد.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص گرانی‌های غیرقابل توجیه اخیر در روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) اظهارداشت: به طور قطع تأمین نیاز داخلی و کنترل قیمت‌ها راه حلش در داخل کشور است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و رونمایی از سامانه جدید رگبار موشکی توسط سپاه، افزود: این اقدام پس از پایان دوره تحریم‌های تسلیحاتی و یک روز بعد از یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یک هشدار جدی برای دشمنان ایران داشت که سامانه موشکی ما از حالت ضامن به حالت رگبار در آمده است.

توسعه سواحل راهبردی مکران نقشی محوری در جذب سرمایه‌گذار دارد

امام جمعه نیکشهر با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی و اهمیت جذب سرمایه‌گذار گفت: چابهار سومین قطب و سایت ملی پتروشیمی کشور خواهد شد و توسعه سواحل راهبردی مکران نقش محوری در جذب سرمایه‌گذار را دارد.

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی نماز جمعه خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا(س) نیکشهر با اشاره به برخی آیات قرآن کریم درباره نبی مکرم اسلام که دارای تناسبی روشن با وضع کنونی بشر دارد افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید رنج مردم بر پیامبر سخت و گران، و آن حضرت عمیقا مشتاق و دلسوز سرنوشت بشر است و امروز نیز که جامعه بشری بیش از همیشه دچار رنج است روح مطهر رسول الله از این درد و رنج بشر، آزرده است

وی راه‌اندازی مراکز تولید اندیشه‌های ضدتقریبی، ایجاد گروه‌های تکفیری مثل داعش و به جان هم انداختن افراد غافل را از جمله برنامه‌های عملیاتی دشمن برای خنثی کردن وحدت عنوان کرد.

امام جمعه نیکشهر علاج حوادث تلخ جهان اسلام همچون جنگ پنج ساله در یمن و بمباران قساوت‌آمیز مردم به‌دست سعودی‌ها و یا دهن‌کجی چند دولت ذلیل به امت اسلامی با نادیده‌انگاری مسئله فلسطین را در گرو اتحاد مسلمانان دانست و تأکید کرد: گرفتاری‌ها و مشکلات دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از کشمیر تا لیبی به برکت وحدت امت اسلامی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به سو ‌استفاده مستکبران از علم و فناوری برای مقاصد شومی نظیر بی‌عدالتی، جنگ‌افروزی، شرارت و غارت منابع ملت‌ها گفت: فرعون فقط در محدوده مصر بیداد می‌کرد اما فرعون امروز جهان یعنی آمریکا با استفاده از پیشرفت‌های علمی به کشورهای دیگر لشکرکشی می‌کند.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به دشمنی و معارضه همه‌جانبه استکبار با اسلام گفت: آخرین نمونه این دشمنی خبیثانه، دشنام به چهره نورانی پیامبر اعظم(ص) به زبان کاریکاتور و حمایت رییس‌جمهوری فرانسه از این اقدام زشت بود که بار دیگر نشان داد پشت سر این‌گونه مسائل دست‌های پنهانی وجود دارد.

وی اظهارداشت: اعتراض و خشم سراسری امت اسلامی در قبال توهین به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) نشان‌دهنده زنده بودن امت اسلامی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...