راه‌اندازی 4 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سیستان وبلوچستان


راه‌اندازی 4 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سیستان وبلوچستان

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش وجوانان با تاکید بر ضرورت تشکیل مراکز مشاوره تخصصی ازدواج وخانواده در مناطق محروم، از راه‌اندازی چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی در نشست وزیر ورزش و جوانان با اعضای کمیته علمی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده عنوان کرد: در حال حاضر، مجلس شورای اسلامی در حوزه ازدواج، صدور مجوز دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را برعهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته و تاکنون ۳۵۰ مجوز با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور صادر شده است.

وی افزود: اعضای کمیته علمی این مرکز، ضمن مصاحبه جامع از متقاضیان و همچنین بررسی شرایط داوطلبان، با برگزاری دوره وحدت رویه، متقاضیان را آماده فعالیت در مراکز می‌کنند. قبل از شیوع کرونا در کشور این دوره‌ها به صورت حضوری و در حال حاضر در فضای مجازی برگزار می‌شود؛ اساتید نیز با برگزاری آزمون کتبی در نهایت صلاحیت علمی متقاضی مجوز را تعیین می‌کنند.
کریمی تصریح کرد: پیش از این مجوز مراکز تخصصی ازدواج و خانواده با امضای رئیس سازمان نظام روانشناسی ومشاوره کشور انجام می‌شد، اما با پیگیری‌های جامعه جوانان اکنون این مجوز با امضای معاونت امور جوانان وزارت ورزش وجوانان و سازمان نظام روانشناسی ومشاوره اعطا می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این مراکز در مناطق محروم گفت: تاکنون با رایزنی صورت گرفته با سازمان نظام روانشناسی ومشاوره این امر در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان وبلوچستان محقق شده است. دو مرکز در استان ایلام و چهار مرکز در سیستان وبلوچستان راه‌اندازی شده و سه مرکز نیز در آستانه دریافت مجوز است.

کریمی همچنین اظهار امیدواری کرد، راه‌اندازی این مراکز در دیگر مناطق محروم، ضمن ارائه مشاوره پیش از ازدواج که به شکل‌گیری ازدواج آگاهانه و پایدار می انجامد، از وقوع طلاق نیز پیشگیری کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟