رئیس محیط زیست گناوه: پسماندهای موجود در اسکله این بندر جمع‌آوری شود


رئیس محیط زیست گناوه: پسماندهای موجود در اسکله این بندر جمع‌آوری شود

گناوه - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: ریختن پسماند در خور ( آبراه) و اسکله این بندر باعث آلودگی زیست محیطی و نازیبایی این منطقه شده‌است و باید جمع‌آوری و پاکسازی شود.

به گزارش ایرنا، کامبیز عبدالهی روز یکشنبه در نشست با فعالان اجتماعی و محیط زیست این شهرستان افزود: برای جمع‌آوری پسماندها در خور و اسکله با اداره بندر و دریانوردی گناوه مکاتبه انجام گرفته و بنری با محتوای اینکه متخلفان جریمه خواهند شد، در این محل نصب شده‌است.

وی اظهارداشت: با وجود اینکه شهرداری در یک سال اخیر در زیباسازی اسکله روبروی پارک خور تا انتهای آن تلاش کرد، اما همچنان زباله در حریم خور و رودخانه‌ها تخلیه و رها می‌شود.

عبدالهی گفت: اسکله و لنگرگاه شناورها در خور از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان است و همگان بویژه لنجداران باید در پاک نگه داشتن این مکان همکاری و مشارکت کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه روند کنونی جمع‌آوری زباله قابل قبول نیست، باید بازیافت شود که این موضوع در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مطرح و مصوبه‌هایی اتخاذ شد و امیدواریم عملیاتی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: موضوع فاضلاب یکی دیگر از معضلات شهر گناوه است که بصورت جدی پیگیر آن هستیم و براساس اطلاعات دریافتی اعتباراتی برای ادامه پروژه فاضلاب اختصاص یافته که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی گفت: درصورتی‌که در زیستگاه‌های پرندگان بومی و مهاجر و تفرجگاه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان تصرف و تخلفی انجام شود با هیچ کس تعارفی نداریم و طبق قانون عمل خواهد شد.

عبدالهی افزود: سرکشی از نقاط مختلف شهر به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده مسایل زیست محیطی یادداشت و با مسئولان در میان گذاشته می‌شود و آنچه مربوط به اداره باشد، کوتاهی نخواهد شد.

در این نشست فعالان زیست محیطی در مورد تصرف اراضی زیست بومی، ریختن نخاله و پسماند در مجاورت انبار قدیم اداره برق، خور و اسکله، خروجی‌های فاضلاب به دریا و وضعیت پروژه فاضلاب مطالبی مطرح کردند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح تکاپو در 10 شهرستان استان بوشهر اجرا می‌شود