جزییات محدودیت‌ کرونایی در خوزستان جمعه آینده اعلام می‌شود


جزییات محدودیت‌ کرونایی در خوزستان جمعه آینده اعلام می‌شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت‌ جدید کرونایی در کشور گفت: جزییات نهایی محدودیت کرونایی در خوزستان روز جمعه آینده اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در نشست خبری آنلاین با رسانه‌ها، بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور و همزمانی با زمان سنتی پیک سندورم حاد تنفسی که به سیستم درمان فشار زیادی وارد کرده، بناست که سلسله محدودیت‌ جدید و ویژه در کشور اجرایی شود.

وی شرایط خوزستان را از لحاظ کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر و قابل قبول توصیف کرد و افزود: به ویژه در ۲ هفته گذشته وضع خوزستان روبه بهبود بوده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

شریعتی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای مراکز استان‌ها اعمال ‌می‌شود که مرکز خوزستان نیز مشمول این محدودیت‌ها خواهد بود

وی ادامه داد: جزییات این محدودیت‌ها پس از جلسه روز جمعه آینده اعلام خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه این محدودیت‌ها فعلا در شهرستان‌های اهواز و کارون اعمال می‌شود، گفت: سایر شهرستان‌های خوزستانا فعلا مشکلی ندارند. با توجه به تعریف جدید، فعلا شهرستان قرمز در خوزستان نداریم و شهرهای ما در وضعیت نارنجی و یا زرد هستند و وضع آنها به نسبت قابل قبول است که امیدواریم این شرایط با همت و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بهبود یافته و حفظ شود.

وی افزود: با ورود به موقع ستاد مبارزه با کرونا و افزایش استفاده از وسایل خودمراقبتی همچون ماسک، میزان شیوع بیماری در خوزستان روند قابل قبولی گرفت و شرایط خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است.

وی همچنین اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را برای همه دستگاه‌ها الزامی دانست و گفت: بخش اداری شرکت‌ها و صنایع مشمول تعطیلی خواهد بود اما بخش‌های تولیدی به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود.

۲ خودکشی و ۶ اقدام به خودکشی دانشآموزان در رامهرمز

استاندار خوزستان اخبار منتشر شده درباره خودکشی دانش آموزان را غلوآمیز توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش فرمانداری رامهرمز، در یک سال گذشته در این شهرستان ۲ مورد خودکشی منجر به فوت و ۶ مورد اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.
وی افزود: طبق بررسیی صورت گرفته این خودکشی‌ها ارتباطی با فقر و مسایل مالی نداشته اما بررسی در این رابطه ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی خودکشی‌ها هستیم.
شریعتی اضافه کرد: قبول دارم که پاک کردن صورت مساله به حل شدن این مشکلات کمک نمی‌کند و باید برخورد واقعی و منطقی با قضیه داشته باشیم، به این معنی که اگر فقر ریشه این خودکشی‌ها باشد باید به آن رسیدگی شود و اگر مسایل دیگر علت اصلی باشد، آنها نیز باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به اطلاع رسانی صحیح در این زمینه کمک کنند و اجازه ندهند اخبار جعلی و ساختگی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند، منتشر شود، زیرا انتشار اخبار جعلی خطری است که اکنون همه دنیا با آن روبه رو است.
شریعتی همچنین درباره اختصاص تبلت‌های دانش آموزی نیز توضیح داد: اعتبار این تبلت‌ها تامین شده و در اختیار اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس قرار گرفته است.
وی افزود: این اداره کل ۲ قرارداد برای تامین تبلت‌ها منعقد کرده که در یک مورد تامین یک هزار دستگاه و در مورد دیگر تامین ۲ هزار دستگاه تبلت باید انجام شود که اکنون سفارش یک هزار دستگاه تبلت آماده است اما سفارش دوم هنوز تکمیل نشده است.
وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با کمیته امداد امام خمینی(ره) قرارداد تامین ۳۰ هزار دستگاه تبلت را منعقد و تکلیف کرده است که شرکت مونتاژکننده تا زمان اتمام این سفارش، موارد جدیدی را انجام ندهد، از آنجا که شرکت مونتاژ کننده قرارداد ستاداجرایی با خوزستان مشترک است این تاخیر مشمول کار خوزستان شده اما پس از مذاکره با ستاد اجرایی موافقت کرده‌اند که سفارش خوزستان به صورت ویژه در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: ۲ هزار دستگاه تبلت نیز از طریق پتروشیمی‌ها برای شهرستان ماهشهر و بندرامام خمینی(ره)خریداری شده که تا هفته آینده توزیع می‌شود.
شریعتی همچنین با اشاره به آغاز طرح آجر به آجر (مشارکت در ساخت مدرسه ) در خوزستان، گفت: خوزستان در این طرح رتبه دوم کشور را دارد و با توجه به اینکه این استان در زمینه خیران مدرسه‌ساز نیز دارای رتبه دوم کشوری است، امیدواریم در طرح آجر به آجر نیز بتواند جایگاه خوب خود را حفظ کند.

مخالفت دوباره خوزستان با انتقال آب
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به مخالفت این استان با اجرای طرح‌های انتقال آب در سرشاخه رودخانه‌های خوزستان، گفت: مخالفت خود را با طرح‌های انتقال آب اعلام کردیم و این مساله همچنان در حال پیگیری است.
وی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به سدسازی جدید بر روی رودخانه کارون در بالادست، افزود: در رابطه با رودخانه کارون خبری دال بر اینکه در بالادست این رودخانه سدسازی جدیدی بشود، نداریم.
شریعتی با بیان اینکه خوزستان با سدسازی در بالادست رودخانه مارون نیز مخالفت خود را اعلام کرده، اضافه کرد: زمزمه‌هایی برای ساخت سد جدید در بالادست مارون بوده که در مخالفت با آن مکاتبه و جلساتی برگزار کردیم؛ در این باره با عدد و رقم صحبت کردم و برای دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر نیرو و سایر مسوولان توضیحاتی ارایه کردم که فکر می‌کنم با این صحبت‌ها قانع شدند و وزیر نیرو گفته که فعلا هیچ برنامه‌ای برای سدسازی در حوضه مارون ندارند.
وی بیان کرد: در حوضه رودخانه کارون در خوزستان سد کارون۲ و در حوضه دز سدهای جدیدی پیش بینی شده که در صورت اجرای این سدها امکان مدیریت منابع آب بیشتر خواهد شد.
شریعتی در ادامه با اشاره به حذف بودجه احیای رودخانه کارون در پارسال، گفت: وعده‌هایی داده شده که این بودجه در سال ۱۴۰۰ احیا شود که امیدواریم این وعده‌ها محقق شود.
وی افزود: اعتبارات احیای رودخانه کارون در گذشته نیز به سختی اختصاص داده می‌شد، اگر چه در سال ۹۹ شرایط بودجه مناسب نبود و امیدواریم در سال آینده گشایشی صورت گیرد.

این خبر در حال تکمیل است...



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان