پیکر پدر شهیدان کروچی در حرم مطهر رضوی آرام گرفت


پیکر پدر شهیدان کروچی در حرم مطهر رضوی آرام گرفت

مشهد- ایرنا- پدر شهیدان کروچی و همسر شهیده هاجر حائری عراقی روز پنجشنبه در جوار بارگاه منور رضوی به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم عباس کروچی، پدر شهیدان "اکبر و هاشم کروچی" از شهدای هشت سال دفاع مقدس و همسر شهیده "هاجر حائری عراقی" که در مراسم حج سال ۱۳۶۶ به دست رژیم سعودی به شهادت رسیده بود، روز پنجشنبه در صحن آزادی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

بر اساس اعلام مرتضی کروچی، فرزند مرحوم کروچی، این مرحوم به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۸۷ و طی سفر ویژه رییس جمهوری وقت به استان خراسان رضوی "نشان ملی ایثار" دریافت نمود.

رییس بنیاد شهید منطقه یک مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم تشییع برای مرحوم کروچی برگزار نشد.

محمد حسن صمدی افزود: اقامه نماز بر پیکر متوفی و آئین خاکسپاری به شکل محدود و با حضور خانواده وی در صحن آزادی حرم مطهر رضوی انجام شد.

پدر شهیدان کروچی روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن و بیماری ریوی در مشهد دار فانی را وداع گفت و پس از سال‌ها تحمل دوری به عزیزان شهیدش پیوست.
شهید هاشم کروچی در سال ۶۰ و در سن ۲۰ سالگی در منطقه عملیاتی بستان و شهید اکبر کروچی در سال ۶۴ و در سن ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این دو بردار شهید در گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد دفن شده‌اند.

همچنین شهیده هاجر حائری عراقی در جریان یورش نیروهای امنیتی سعودی به حجاج ایرانی در سال ۶۶ در مکه مکرمه به شهادت رسید و پیکر پاکش در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

مردم مشهد هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده در پاسداشت آرمان های انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. شمار جانبازان زیر ۲۵ درصد در این استان نیز ۲۹ هزار نفر می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی