213 نفر دیگر از مردم سیستان‌وبلوچستان به کرونا مبتلا شدند


213 نفر دیگر از مردم سیستان‌وبلوچستان به کرونا مبتلا شدند

زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن 213 نفر دیگر به کرونا در24 ساعت گذشته در سیستان‌وبلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس به 22 هزار و 429 نفر افزایش یافت.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۹۰۷ نفر از مردم سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: جمع بیماران بستری مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان ۳۳۱ نفر است که از هم استانی های عزیز در خواست می کنیم این بیماری را جدی بگیرند و به هشدارهای بهداشتی جامه عمل بپوشانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت و کاستن از آمد و شدهای غیرضروری در شهرها، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودروها و خرید مایحتاج عمومی، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه ها و هشدارها از جمله راهکارهای کارشناسی برای کنترل کروناست.

وی افزود: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

دکتر میری‌علی‌آباد با بیان این‌که مردم نباید فکر کنند ویروس کرونا ضعیف و بیماری تمام شده است، افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن، نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود ضروری است شهروندان و از جمله روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...