برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر آغاز شد


برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ای در این شهرستان از سطح 60 هکتار آغاز شد.

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال در سال جهش تولید سطح زیر کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر نسبت به سال گذشته بیش‌از ١٠ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر بیان کرد: از هر هکتار گلخانه‌ به طور متوسط ١٨٠ تا ٢٠٠ تن خیار برداشت شده و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه‌بر سیستان‌وبلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود افزود: کشت این محصول از اوایل آبان آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی اظهارداشت: بیش‌از ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و ٣٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش‌بینی کرد که امسال بیش‌از ١٢ هزار تن خیار گلخانه‌ای از این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگری سحر قریشی در آمریکا ! + عکس پشت صحنه فیلم