احتمال استفاده از کارت گرافیک و CPU دوگانه در PS5 Pro


احتمال استفاده از کارت گرافیک و CPU دوگانه در PS5 Pro

طرح اولیه‌ای از کنسول بعدی سونی در فضای مجازی منتشر شده است که استفاده از کارت گرافیک و CPU دوگانه در این کنسول را نشان می‌دهد.

احتمال استفاده از کارت گرافیک و CPU دوگانه در PS5 Pro

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ژانویه سال گذشته یک پتنت جدید از سوی شرکت سونی به ثبت رسیده و به تازگی اطلاعاتی از آن منتشر شده است که ساخت یک پروژه جدید توسط سونی را نشان می‌دهد. بر اساس پتنتی که سونی به ثبت رسانده در این کنسول از دو پردازنده گرافیکی و CPU استفاده شده است؛ یقینا شبیه به این پیکربندی را گیمرهای کامپیوتر مشاهده کرده‌اند. در حال حاضر بسیاری از رایانه‌های شخصی با پشتیبانی از Nvidia، SLI و AMD Cross Fir GPU وجود که باعث می‌شد قدرت پردازشی کامپیوتر تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

پتنت منتشر شده از این اختراع شرکت سونی چگونگی عملکرد دو کارت گرافیک نصب شده روی کنسول این شرکت را نمایش می‌دهد. ظاهرا این کنسول توانایی تقسیم هر واحد فریم به دو قسمت و انتقال آن به دو کارت گرافیک و CPU را خواهد داشت، پس از پردازش فریم‌ها، اطلاعات پردازش شده به بخش کنترل کننده مموری منتقل شده و پس از اتصال به یکدیگر وارد کارت رام می‌شود.

احتمال استفاده از کارت گرافیک و CPU دوگانه در PS5 Pro

اطلاعات موجود در طرح اولیه PS5 Pro

گفت می‌شود این کنسول قرار است یک کنسول رده بالا با حافظه داخلی بسیار بیشتر و قدرت پردازش گرافیکی و اطلاعاتی با سرعت دو برابری باشد. انتظار می‌رود این کانسپت به کنسول PS5 Pro تعلق داشته باشد. در صورتی که این کانسپت به کنسول بعدی سونی متعلق باشد، می‌تواند امکان اجرای عناوین رایانه‌ای روی هدست‌های VR را با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه میسر کند.

از دیگر مواردی که در این کانسپت به چشم می‌خورد باید به وجود سنسورهایی مانند GPS، NFC و مادون قرمز اشاره کرد که به این ترتیب امکان اتصال سنسورهای زیستی، هوا و سایر موارد این چنینی را به کنسول امکان پذیر می‌کند. با این حال هنوز شرکت سونی به طور رسمی درباره این طرح اولیه حرفی نزده است و باید منتظر اعلام رسمی این غول بازی سازی باشیم.

بیشتر بخوانید

پلی استیشن ۵ بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ کنسول ها را داشت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری