عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در قاینات آغاز شد


عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در قاینات آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه روز سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده این شهید والامقام در شهرستان قاینات آغاز شد.

به گزارش ایرنا کلنگ احداث یادمان شهید محمود کاوه از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سه راهی روستای بیهود - ورودی روستای گریمنج به زمین زده شد تا در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به شهرستان قاینات سفر کرده است، در این آیین گفت: شهدا الگوهای بسیار خوبی برای ما در زندگی اجتماعی و شخصی هستند.

حمید ملانوری بر جایگاه ارزشمند شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: شهدا در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشتند.

وی به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص شهدا اشاره کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد این بزرگواران، کمتر از شهادت نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شخصیت‌هایی همچون باکری‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها و کاوه‌ها کم‌نظیرند، گفت: این عزیزان الگوهای نسل امروز هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم اقدامات امروز ما در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا باعث شود این عزیزان در ذهن نسل‌های آینده به عنوان الگوی برتر ماندگار شوند و روح شهدا کمک حال ما در خدمت به مردم باشد.

المان شهید کاوه بنا به طرح اولیه در ابعاد ۱۰ متر در ۱۰ متر و به ارتفاع هشت متر اجرا می‌شود و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شده است.

با توجه به اینکه محل درنظر گرفته شده برای نصب این المان در محدوده زمین‌های کشاورزی گریمنج بود، اهالی این روستا، زمین‌های خود را برای اجرای پروژه اهدا کردند.

یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲، شهریور امسال با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، خانواده شهید کاوه، جمعی از مسوولان و مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

شهید محمود کاوه متولد یکم خرداد ۱۳۴۰ است و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

استاندار خراسان جنوبی امروز بدو ورود به شهرستان قاینات برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای روستای گریمنج حضور یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، خواهر شهید کاوه و جمعی از مدیران ستادی، فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو