آیت‌الله جنتی: آیت‌الله یزدی شخصیتی مقاوم و نترس بود


آیت‌الله جنتی: آیت‌الله یزدی شخصیتی مقاوم و نترس بود

تهران- ایرنا- دبیر شورای نگهبان گفت: آیت‌الله یزدی مقاوم و نترس بود و از میدان در نمی‌رفت و تحت تاثیر تهدیدات هم قرار نمی‌گرفت و همیشه برای دفاع از نظام اسلامی آماده و سینه‌اش سپر بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز یکشنبه درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله محمد یزدی و وجوه مختلف وی در دفاع از انقلاب اسلامی اظهارکرد: آیت‌الله یزدی یک عنصر فوق‌العاده‌ای بود. اگر بخواهیم در اقران خودشان بگردیم و مشابه وی را پیدا کنیم، حداقل این است که اگر نگویم پیدا نمی‌شود باید بگویم کم پیدا می‌شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: آیت‌الله یزدی هم در زمان طلبگی، هم اول انقلاب و هم در ادامه انقلاب تا به امروز، یک عنصر فعال، بااستعداد، با هوش و انقلابی بوده است.

جنتی با اشاره به پست‌های مختلفی که آیت‌الله یزدی داشته و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام داده است، ادامه داد: وی در قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هر جای دیگری که مسئولیت داشته یک عنصر برجسته و مورد احترام بوده است.

وی افزود: آیت‌الله یزدی نترس بود و از میدان در نمی‌رفت و تحت هیچیک از تهدیدات هم قرار نمی‌گرفت؛ وی همیشه برای دفاع از نظام اسلامی آماده و سینه‌اش سپر بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تلاش‌ها و مرارت‌های آیت‌الله یزدی پیش از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: وی چند نوبت به جاهای مختلف تبعید شدند، زندان رفتند و محرومیت‌هایی را برای وی قائل شدند؛ اما این مصائب را به راحتی قبول کرد و خم به ابرو نیاورد چرا که اینها را جزئی از لوازمِ حرکت‌های انقلابی خود می‌دانست.

جنتی عنوان کرد: وی در قم علمدار انقلاب بود و برای طلبه‌ها و مردم قم، محور محسوب می‌شد؛ یعنی این‌طور جاها که علمدار نیاز است و وقتی عَلَم را بلند می‌کند، بقیه دور او جمع می‌شوند؛ لذا قبل از انقلاب جوانان و طلبه‌ها در قم به دور محور ایشان جمع می‌شدند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی اهل نظم بود، خاطرنشان کرد: در زمان عضویت وی در شورای نگهبان که برای حضور در جلسات شورا از قم تشریف می‌آوردند، زودتر از بقیه اعضاء در جلسات حاضر می‌شدند؛ یعنی به طور معمول نیم ساعت جلوتر می‌آمدند و در اتاق جلسات می‌نشستند تا همه حضور پیدا کنند و جلسه برقرار شود و این نظم و تقید ایشان به حضور بموقع در جلسات خیلی ارزشمند بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه آیت‌الله یزدی اهل بازی‌های سیاسی نبود، افزود: وی کار خود را بر حسب وظیفه، بدون اینکه بخواهد کار سیاسی بکند، انجام می‌داد؛ این کار ایشان در مقابل برخی‌هایی است که کاری نمی‌کنند و یا اگر هم بخواهند کاری انجام دهند، می‌خواهند کار خود را به رخ بکشند و خودشان را مطرح کنند؛ اما وی اصلاً اهل این حرف‌ها نبود.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله یزدی اهل تواضع و فروتنی بود، گفت: آیت‌الله یزدی از نظر علمی یک مدرسِ پر استعداد و شاگردپرور در حوزه علمیه قم بود و دروس خارج فقه و خارج اصول تدریس می‌کرد و از مدرسین عالی حوزه علمیه قم بود.

وی با اشاره به صبر آیت‌الله یزدی گفت: صبر وی واقعاً درسی برای ما و همه افراد است؛ وی در اواخر عمر شریفشان که بیماری سختی را تحمل می‌کرد بسیار صبوری از خود نشان داد و ایشان واقعاً بی‌اعتنا به دنیا بود که اینها برای همه درس است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: افرادی هستند وقتی پست و مقامی دارند به فکر خودشان و دنیای خودشان هستند؛ اما آیت‌الله یزدی اصلاً در این وادی‌ها نبود و الان هم همانگونه که اطلاع داریم خانه و کتابخانه خود را وقف کرده است و ظاهراً این وقف را با وارثان خود هماهنگ کرده و رضایت آنها را نیز جلب کرده بود که آنها هم ناراحت نشوند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی مورد احترام و اعتماد امام (ره) و رهبر انقلاب بود، اضافه کرد: حوزه علمیه وی را قبول داشت و وی نقش مؤثری در جامعه مدرسین حوزه علمیه داشت.

وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه که آیت‌الله یزدی آن را اداره می‌کرد در رساندن پیام اسلام و انقلاب و امام (ره) به مردم نقش بسیار عالی دارد و وجود چنین مرکزی در حوزه علمیه لازم و ضروری بود تا بتواند سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های امام (ره) را بررسی و به حوزه و دیگران منتقل کند که وی در این مقام عنصر بسیار موفقی بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تألیفات آیت‌الله یزدی در زمینه قانون اساسی و همچنین نقش ایشان در اعلام مرجعیت امام خمینی (ره) در فروردین ۱۳۴۰ اضافه کرد: آیت‌الله یزدی از افتخارات و مایه مباهات حوزه علمیه بود و به امام (ره) ایمان کامل داشت و مطیع فرمان امام (ره) بود و نسبت به رهبر معظم انقلاب نیز چنین بود و هر جا هم که حضور داشت خوب عمل کرد و هیچ نقطه‌ضعفی در مسئولیت‌های وی وجود نداشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟