تعطیلی کرونایی تئاتر نیازمند التیام و حرکت جهادی است


تعطیلی کرونایی تئاتر نیازمند التیام و حرکت جهادی است

عضو هیئت انتخاب بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معتقد است که برپایی جشنواره‌هایی همچون مقاومت، نور هنر تئاتر را در دل تماشاگران و علاقه‌مندان به این هنر روشن نگه می‌دارد.

عضو هیئت انتخاب بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معتقد است که برپایی جشنواره‌هایی همچون مقاومت، نور هنر تئاتر را در دل تماشاگران و علاقه‌مندان به این هنر روشن نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیام وقار‌کاشانی از اعضای هیئت انتخاب آثار بخش دانشجویی این جشنواره گفت: وجود بخش دانشجویی در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت موجب خرسندی و مایه دلگرمی هنرمندان جوان تئاتر کشور است. بخش دانشجویی این جشنواره اهمیت بسیاری در سال‌های بعدی برپایی آن دارد، چراکه تجربه شرکت‌کنندگان در این بخش آنها را برای حضور در دیگر بخش‌های تئاتر مقاومت در دوره‌های بعدی آماده می‌کند.

وقار‌کاشانی با اشاره به دشواری‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا برای هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر گفت: شرایطی که کرونا به وجود آورده بیش از همه هنرمندان تئاتر را چه در زندگی شخصی و چه در حیات تئاتری خود دچار سختی کرده است. با این وجود بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت با استقبال خوبی مواجه شد و آثار قابل توجهی را روانه دبیرخانه جشنواره کرد.

وی افزود: تلاش ارزنده هنرمندان تئاتر در بخش دانشجویی و همت آنها با تمام مشقت‌های گوناگون ستودنی است. جشنواره هم بی‌شک این تلاش را قدر می‌داند و برای آینده آن برنامه‌ریزی خواهد داشت.

وقار‌کاشانی در مورد کیفیت آثار بخش دانشجویی گفت: تصور نمی‌کردم که آثار دانشجویی با کیفیتی به این خوبی باشد. امتیاز آثار بسیار به هم نزدیک بود و در انتخاب آنها به دقت بالایی نیاز داشت.

وقار‌کاشانی با اشاره به ظرفیت‌هایی که جشنواره تئاتر مقاومت با برپایی خود در وضعیت نامناسب اقتصادی هنرمندان تئاتر ایجاد کرده است، گفت: تعطیلی‌های تماشاخانه‌های تئاتر به بهانه مبارزه با شیوع کرونا و رنجی که برای هنرمندان تئاتر ساخته است نیازمند التیام و حرکتی جهادی است. جشنواره تئاتر مقاومت با برپایی خود در این روزهای سخت امیدبخش گروه‌های تئاتری و یاری‌رسان آینده تئاتر کشور است. همچنین برپایی جشنواره‌هایی همچون مقاومت، نور هنر تئاتر را در دل تماشاگران و علاقه‌مندان به این هنر روشن نگه می‌دارد.

مسئولان برپایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با سختی‌های بسیاری برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری مواجه هستند. قلب تئاتر کشور با تلاش همه عوامل برپایی این جشنواره بهتر می‌تپد، پس ما هم باید در حد توان خود به هر شیوه‌ای به چنین رویدادهایی کمک کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از فرو ریختن یک ساختمان در آفریقای جنوبی؛ مدفون شدن 59 نفر زیر آوار!