تخصص‌گرایی در صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد


تخصص‌گرایی در صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر توجه به تخصص‌گرایی در صدور مجوزهای سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: باید در اعطای مجوز به متقاضیان راه‌اندازی سمن‌ها، تحصیلات افراد با نوع فعالیت‌شان همخوانی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر روز سه‌شنبه در چهارمین نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان افزود: در این موضوع، نظر سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی مرتبط نیز باید اخذ شود.

وی بیان کرد: تشکل‌ها می‌توانند با موضوعات همسو فعالیت کنند زیرا نوع تخصص، حوزه فعالیت، انگیزه‌ها و تراوشات ذهنی افراد در سمن‌های مختلف با رویکردهای یکسان، متفاوت است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: سمن‌هایی که در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند باید مثبت اندیشی را ترویج کنند تا باورهای مثبت و اعتماد اجتماعی تقویت شود.

وی با تقدیر از ورود جوانان به عرصه سازمان‌های مردم نهاد سلامت محور اظهار داشت: اگرچه ورود به مبحث سلامت اجتماعی با مولفه‌های بی‌شماری که دارد، کاری کاملا تخصصی است اما ورود جوانان با انگیزه و نقش‌آفرینی آنها در ایام پاندمی کرونا که دلواپسی ها، اضطراب و وسواس را به اوج رسانده، می‌تواند یار و مددکار مردم باشد.

در این نشست تعدادی از پرونده‌های مربوط به درخواست راه‌اندازی سازمان مردم نهاد (سمن) مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟