نیروهای کُرد شهر عین عیسی را به ارتش سوریه و پلیس روسیه تحویل می‌دهند


نیروهای کُرد شهر عین عیسی را به ارتش سوریه و پلیس روسیه تحویل می‌دهند

شفقنا- نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» که مورد حمایت ارتش آمریکا هستند، با تحویل شهر استراتژیک «عین عیسی» واقع در حومه شمالی «رقه» به ارتش سوریه در روزهای آینده موافقت کردند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمر رحمون، کارشناس امور گروه‌های مسلح از توافق منعقد شده طی امروز (یکشنبه) در شهر «عین عیسی» خبر داد که […]

نیروهای کُرد شهر عین عیسی را به ارتش سوریه و پلیس روسیه تحویل می‌دهندنیروهای کُرد شهر عین عیسی را به ارتش سوریه و پلیس روسیه تحویل می‌دهندEDITORS NOTE: Graphic content / Fighters of the Syrian Democratic Forces (SDF) stand atop a roof next to their unfurled flag at a position in the village of Baghouz in Syria's eastern Deir Ezzor province near the Iraqi border on March 24, 2019, a day after the Islamic State (IS) group's "caliphate" was declared defeated by the US-backed Kurdish-led SDF. (Photo by Delil souleiman / AFP) (Photo credit should read DELIL SOULEIMAN/AFP/Getty Images)

شفقنا- نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» که مورد حمایت ارتش آمریکا هستند،
با تحویل شهر استراتژیک «عین عیسی» واقع در حومه شمالی «رقه» به ارتش سوریه در روزهای آینده موافقت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمر رحمون، کارشناس امور گروه‌های مسلح از توافق منعقد شده طی امروز (یکشنبه) در شهر «عین عیسی» خبر داد که بر اساس آن نیروهای سوریه دموکراتیک متعهد به تحویل این شهر به طرف روسی و ارتش سوریه پس از چندین روز مذاکره شدند.

این توافق پس از آن صورت گرفت که نیروهای ترکیه‌ای و شبه نظامیان ترکمان مسلح حامی ترکیه عملیات نظامی را علیه عین عیسی در حومه شمالی رقه برای دور ساختن نیروهای کرد از مرزهای ترکیه آغاز کردند.

رحمون در ادامه افزود، طبق اطلاعات اولیه به دست آمده، آنکارا برای اجرای حمله‌ای به شهر «عین عیسی» طی ساعات گذشته آماده می‌شد، اما نیروهای سوریه دموکراتیک با تحویل این شهر به ارتش سوریه قبول کردند و این حمله متوقف شد.

وی در خصوص بندهای این توافق خاطرنشان کرد، تا به این لحظه اطلاعات دقیقی در خصوص بندهای کامل این توافق وجود ندارد اما کردها به طرف روسی اطلاع دادند که آنها آماده عقب‌نشینی کامل از شهر «عین عیسی» هستند و اقدامات عملی در این منطقه طی ساعات آینده آغاز خواهد شد.

خبر را در خبرگزاری اسپوتنیک می‌توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان