گرانی‌های افسار گسیخته از منکرات بزرگ در کشور است


گرانی‌های افسار گسیخته از منکرات بزرگ در کشور است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز یکی از منکرات بزرگ در کشور گرانی‌های افسار گسیخته است که موجب نگرانی و نارضایتی مردم نیز شده است، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به درد‌های اساسی مردم بپردازد و در برطرف کردن آن‌ها تلاش و ظرفیت‌های قانونی خود را بکار بندد.

گرانی‌های افسار گسیخته از منکرات بزرگ در کشور استبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، عصر دیروز، هشتم دی‌ مهرداد محمدی، دبیر ستاد استان با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائمشهر با حضرت آیت‌الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله معلمی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه دست‌اندرکاران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان و تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در میان تمام واجبات دینی که در شریعت اسلام به آن‌ها تأکید شده پس از مسئله ولایت و امامت هیچ موضوعی به اندازه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد سفارش قرار نگرفته است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک ابزار بسیار مهمی است که اگر نباشد و یا کمرنگ و بی فروغ باشد، نماز و روزه، جهاد و سایر فرایض نیز کم کم به فراموشی سپرده خواهند شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائمشهر با تأکید بر اینکه پیرامون مسائل مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر میبایست هر از چند گاهی آسیب‌شناسی دقیق و علمی صورت گیرد، تصریح کرد: اشکال اصلی در این حوزه که بسیار خودنمایی میکند عدم اهتمام جدی دولتمردان برای اجرا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. اگر مجموعه اداره کننده کشور همدل، همسو و هماهنگ نسبت به هر موضوعی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی انجام دهند، به طور قطع و یقین انسان میتواند ثمره پیشرفت چشمگیر در آن موارد را به وضوح مشاهده کند.

معلمی با تأکید بر اینکه امروز یکی از منکرات بزرگ در کشور موضوع بی‌تدبیری و گرانی‌های افسارگسیخته است که موجب نگرانی و نارضایتی مردم نیز شده است، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به درد‌های اساسی مردم بپردازد و در جهت مرتفع نمودن آن‌ها تمام تلاش و ظرفیت‌های قانونی خود را بکار بندد.

در ابتدای این دیدار مهرداد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران توضیحاتی درباره رویکرد‌های جدید و چشم انداز ستاد در افق ۱۴۰۴ ارائه کرد.

وی به جایگاه حمایتی و نقش هدایت‌گری ائمه جمعه در این حوزه اشاره و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر دارد با برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی و اقدامات ترویجی و با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه و نظرات کارشناسان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک ارزش اجتماعی تبدیل کند و در این راه نیازمند دریافت رهنمود و ارائه طریق از سوی بزرگان و علمای سراسر استان هستیم.

محمدی اشاراتی به وظایف و مسئولیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی کرد و ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها باید ترتیبی اتخاذ کند تا در وهله اول دسترسی مردم به آن مجموعه به آسانی صورت پذیرد و ثانیا مردم براحتی بتوانند نسبت به پرسنل و مدیریت آن دستگاه انتقاد کنند و یا در جهت تسهیل امر خدمت رسانی به آحاد مردم پیشنهاد‌های سازنده به آن‌ها ارائه کنند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مهمترین شاخصه ما برای نظارت و ارزیابی از عملکرد دستگاه‌ها و مدیران آن‌ها نحوه و میزان خدمت رسانی به عامه مردم است، تصریح کرد: هر دستگاهی که خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه و وظایف ذاتی و قانونی خود را به درستی انجام دهد و پرسنل و مدیران آن مجموعه در برابر انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر مراجعین تواضع بیشتری نشان دهند، مطمئنا از نظر ستاد شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک