انجمن بیماران کلیوی آستارا حمایت خیران را خواستار شد


انجمن بیماران کلیوی آستارا حمایت خیران را خواستار شد

آستارا - ایرنا - رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا گفت: هزینه داروی هر بیمار در یک ماه پنج میلیون ریال است و با توجه به ناکافی بودن کمک‌های دولتی، 54 بیمار دیالیزی این انجمن به حمایت مالی خیران نیاز دارند.

محمد نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزینه پیوند کلیه یک بیمار ۳۰۰ میلیون ریال است و سه بیمار در نوبت عمل پیوند کلیه به کمک های نقدی مردم نیاز دارند.

وی بیان کرد: بیشتر بیماران دیالیزی آستارا از قشر ضعیف جامعه هستند و کمک به آنها نباید محدود به یک هفته خاص باشد و خیران در طول سال، کمک های نقدی را به شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۵۸۸۸۳ به نام انجمن بیماران کلیوی آستارا نزد بانک صادرات واریز کنند.

وی ادامه داد: ۱۵ دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی آستارا فعال است و چهار دستگاه دیگر نیز با مشارکت یک خیر خریداری شده و به زودی تحویل گرفته خواهد شد و هزینه خرید هر دستگاه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا گفت: در طرح مواسات و همدلی مومنانه با مشارکت خیران بومی و استانی، به ۳۰ بیمار دیالیزی سبد کالا هر یک به ارزش ۲ میلیون ریال و شامل گوشت، قند، شکر، برنج، روغن و حبوبات داده شد.

وی بیان کرد: واحدهای درمانی آستارا با توجه به موقعیت مرزی این شهرستان، پذیرای گردشگران و اتباع خارجی هستند و باید به امکانات جدید مجهز شوند و راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان جدید این شهرستان و اختصاص زمین برای احداث ساختمان انجمن بیماران کلیوی، حمایت مسئولان را می طلبد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس