از اختیاری شدن حضور در مدرسه تا تدوین اطلس خودکشی


از اختیاری شدن حضور در مدرسه تا تدوین اطلس خودکشی

ایلام - ایرنا - کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم بویژه با اختیاری شدن حضور دانش آموزان در مدارس هشدار و زنگ خطری است که در هفته های اخیر به کرات مسوولان استان ایلام آنرا یادآور شده اند.

به گزارش ایرنا، با توجه به تغییر رنگ وضعیت بیشتر شهرستان های استان ایلام از زرد به آبی مردم دیگر آن حساسیت های لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی را ندارند در حالی که حضور و فعالیت ویروس کرونا همچنان مشهود و عیان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عدم پایبندی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی موثر در افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا برشمرد.

حضور دانش آموزان پایه های اول و دوم در مدارس و نیز بازگشایی مدارس کمتر از ۵۰ نفر دیگر موضوع و چالش مسوولان و اولیای مدارس و والدین دانش آموزان بود که با اختیاری شدن حضور بچه ها در سر کلاس های درس تا حدودی این معضل مدیریت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در حالی خبر از کاهش ۹۵ درصدی فوتی های ناشی از کرونا می دهد که در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم احتمال افزایش فعالیت ویروس کرونا و تشدید آلودگی ها باز هم گریبان گیر جامعه خواهد شد.

در هفته گذشته استان ایلام میزبان معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بود که این مقام مسوول از تدوین اطلس خودکشی در کشور خبر داد که تا پایان امسال به اتمام می رسد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا دیگر مهمان استان ایلام بود که برای بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین به استان ایلام سفر کرده بود.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایلام کاهش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به تغییر وضعیت استان از حالت زرد به آبی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک بین شهروندان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر عصر پنج شنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: عدم رعایت دستورالعمل ها و عادی انگاری بخصوص در روزهای اخیر زنگ خطری برای افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

وی افزود: در فصل زمستان شیوع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته و همزمانی آن با کرونا می تواند خطر آفرین باشد.

۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این استان ثبت شد و مجموع مبتلایان به ۲۴ هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و تعداد فوتی تا این لحظه ۶۵۸ نفر است.
وی با بیان اینکه تعداد بستری ها در مراکز استان کاهش یافته است، افزود: پنج بستری جدید ناشی از کرونا در استان بستری شدند و مجموع بستری شدگان ۳۰ نفر است.

فوتی های کرونا در ایلام ۹۵ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان فوتی های کرونا دی ماه سال جاری در مقایسه آبان ماه ۹۵.۴ درصد در این استان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم و مسوولان منجر شده که تعداد فوتی های کرونا ماه جاری در مقایسه با آبان ماه کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی یادآور شد: میزان بستری های کرونا استان در ماه جاری در مقایسه با آبان ماه نیز ۸۷ درصد کاهش یافته است که این روند نزولی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات تداوم یابد.

معاون استاندار ایلام: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا حضور دانش آموزان در مدارس زیر ۵۰ نفر که قرار است از اول بهمن ماه بازگشایی شوند، اجباری نیست.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در مصوبه هفته گذشته قرار بود پایه های اول و دوم ابتدایی مدارس، در مناطق زرد و آبی بصورت اجباری بازگشایی شود اما هم اکنون حضور تمام مقاطع اختیاری است.

وی افزود: هنرستان های فنی و حرفه ای و کارگاهی نیز با حضور حداکثر ۱۰ نفر بصورت اختیاری فعالیت می کنند.

حضور دانش‌آموزان در مدارس مانع ادامه آموزش مجازی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به بازگشایی مدارس از امروز، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس مانعی برای ادامه ارایه آموزش‌های مجازی نخواهد بود.

رضا زینی‌وندمقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری بوده و اجباری در کار نیست چنانچه فردی تمایل به آموزش حضوری نداشته باشد از طریق مجازی در کانال شاد می‌تواند آموزش خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس با نظر شورای مدرسه و بصورت محدود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده و ظرفیت هر کلاس درس در تمامی مدارسی که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی می‌شوند، حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود.

طرح شهید سلیمانی با مشارکت یک هزار و ۱۵۱ تیم در ایلام اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و ۱۵۱ تیم رهگیری، مراقبت در منزل، حمایتی و نظارتی طرح غربالگری شهید سلیمانی را در استان انجام می دهند.

دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در واقع گام چهارم از بسیج ملی است که از اسفند ۹۸ تاکنون در حال اجرا است و در این تیم ها پنج هزار و ۸۸۳ نفر مشغول خدمت بوده اند.

وی در خصوص تعداد افراد خدمات گیرنده از این طرح افزود: تیم‌های رهگیری در استان تاکنون ۶ هزار و پنج نفر را مورد بررسی قرار داده و تیم‌های مراقبت در منزل نیز ۷۰۲ نفر را در خانه‌هایشان مراقبت کرده‌اند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی: اطلس خودکشی در کشور تدوین می‌شود

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اطلس خودکشی در استان‌ها شامل آمار، علل و عوامل، نرخ، سن، جنسیت و سایر اطلاعات افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، تدوین می‌شود.

فاطمه رضوان‌مدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از تدوین این اطلس، جمع‌آوری اطلاعات افراد خودکش با توجه به وضعیت بومی هر منطقه است تا متناسب با آن اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود.

به گفته وی، تدوین اطلس خودکشی ویژه ۳۱ استان کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد و اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله و کاهش این آسیب اجتماعی از سال آینده متناسب با اطلس در استان‌های مختلف اجرایی خواهد شد.

زنان ۹ درصد معتادان کشور را تشکیل می دهند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹ درصد مجموع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد کشور را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام، راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان های مختلف کشور از جمله ایلام را مهم دانست و افزود: این مراکز نقش بسزایی در کاهش تعداد معتادان زن خواهد داشت.

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ۲۳ استان افتتاح می شود

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه امسال در ۲۳ استان کشور افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز شنبه در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ایلام افزود: راه اندازی این مراکز از سال ۹۸ در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و تاکنون در ۶ استان کشور افتتاح شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد ، کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

امام جمعه ایلام: نقش ناجا در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در برپایی هرچه باشکوه‌تر آیین پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته، گفت: تامین امنیت این آیین یکی از صحنه‌های موفقیت نیروی انتظامی است.

به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در دیدار با جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، اظهار داشت: اربعین یک حرکت ضد استکباری و بصیرت‌آفرین است، دشمن در برابر این حرمت عظیم ایستاده، ما نیز نباید منفعل باشیم باید فرهنگ اربعینی را انعکاس دهیم، جهان باید با فرهنگ اربعین حسینی آشنا شود.

نواقص زیرساختی اربعین سال‌های گذشته شناسایی و برطرف شد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان گفت: نواقص زیرساختی و ضعف‌های مربوط به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز بین‌المللی مهران شناسایی و برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی و پیگیری قرارگاه اربعین مهران که با حضور جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های دخیل و برنامه ریز در ستاد اربعین استان و کشور، در سال‌های قبل مراسم اربعین آقا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون به خوبی برگزار شده است.

استاندار: ایلام از استان های پیشرو در سال جهش تولید است

استاندار ایلام گفت: استان با ۲۷ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در راستای تحقق شعار سال از استان‌های پیشرو در سال جهش تولید است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه اظهار داشت: با مجموعه اقداماتی انجام شده در راستای تحقق شعار سال، امروز استان ایلام به یکی از استان های پیشرو کشور در سال جهش تولید قلمداد می شود.

وی افزود: در این راستا و در سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه به ایلام بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به استان اعتبار اختصاص یافت و از این میزان ۳۷۳ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید اختصاص یافت.

استاندار: عزم دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام است

استاندار ایلام با تاکید بر عزم دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: تکمیل این طرح‌ها توسعه هم‌جانبه استان را در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در دیدار با وزیر کشور ضمن ارایه گزارشی از وضعیت طرح ها و پروژه‌ای در حال انجام، خواستار تسریع در تکمیل پروژه های مرزی در این استان شد و گفت: در تلاش هستیم طی مدت زمان باقی مانده از کار دولت توجه خود را به اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم استان متمرکز کنیم که در این راه نیازمند حمایت و مساعدت همیشگی و بیشتر مسوولان ارشد دولتی هستیم.

آشوب های اخیر واقعیت درونی آمریکا را عیان کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آشوبهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان از واقعیت بدون پوشش لیبرال دموکراسی غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در آیین عبادی سیاسی نماز ظهر جمعه با اشاره به آشوبهای اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: با حضور بیش از ۲۵ هزار پلیس در واشنگتن برای ایجاد امنیت، این شهر تبدیل به یک پادگان نظامی شده است، افزود: این آشوبها نشان از واقعیت بدون پوشش لیبرال دموکراسی غرب است.

وی با اشاره به اختلافات احزاب سیاسی در آمریکا افزود: آمریکا چنان در منجلاب فرو رفته که ترامپ در مراسم معارفه رئیس جمهور جدید این کشور شرکت نمی کند و عقلای آمریکا هم نتوانستند او را متقاعد کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن کریمی تبار یادآور شد: این همان اضمحلال قدرت آمریکا است که همچون کوه یخی در حال آب شدن است.

فرماندار دهلران: پروژه نفتی دانان با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

فرماندار دهلران گفت: پروژه توسعه چاه‌های نفت دانان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مجید عسگری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه حفاری چاه نفت دانان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه می شود.
وی با اشاره به حفاری ۱۱ حلقه چاه در این پروژه افزود: عملیات اجرایی چهار حلقه چاه در این میدان در حال اجراست.

فرماندار دهلران تاکید کرد: با بهره برداری از این چاه ها ظرفیت تولید نفت در این میدان بین ۹ تا ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

ساخت واحدهای صنوف آلاینده در شهرک صنفی ایلام باید شروع شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کار ساخت و ساز واحدهای آلاینده در شهرک صنفی جدید باید هرچه سریع تر شروع شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت صنوف آلاینده استان اظهار داشت: اکنون کار تسطیح، آب رسانی ، برق و گاز رسانی به زمین مورد نظر برای انتقال صنوف آلاینده انجام شده و بسیاری از صاحبان صنوف نیز ثبت نام کرده اند.

وی افزود: شهرک صنعتی استان بر اساس یک طرح تیپ و نقشه معین پس از جانمایی افراد ثبت نام شده و اولویت بندی آنها نسبت به نظارت و اجرای ساخت و سازها به بهترین نحو نظارت کند.

کمبود کالاهای اساسی از طریق مرکز پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: هرگونه کمبود اقلام اساسی مورد نیاز صنوف، صنایع و خانوارها از طریق مرکز بلافاصله پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم‌زاد روز شنبه در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت: با پایش، رصد و انعکاس به موقع مسایل و مشکلات، اکنون مشکلی در زمینه کالاهای اساسی مورد نیاز استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هفته جاری مشکل کمبود شکر در بحث زنبورداران وجود داشت که به مرکز منعکس می‌شود.

مسافت سیروان به بدره ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه پروژه راهسازی قاضی خان - بدره هم اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد، گفت: با تکمیل این طرح راهسازی مسیر شهرستان سیروان به بدره ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.

علی اصغر کاظمی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از افتتاح راه ارتباطی سیروان – بدره ( قاضی خان- بدره) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: احداث این راه ارتباطی یکی از پروژه های مهم استان است که مسیر ارتباطی دو شهرستان سیروان و بدره را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد کرد.

وی افزود: طول کل محور ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان تکمیل شده است.

احشام قاچاق به مرزبانان عراقی تحویل داده شد

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: بیش از ۹۰ راس دام قاچاق متعلق به عشایر عراق که به مرزهای ایران در دهلران قاچاق شده بود، به مرزبانان این کشور تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، یک خبر و کلیپی در فضای مجازی و رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی استان ایلام منتشر شد مبنی بر اینکه مرزبانان دهلران اقدام به ضبط احشام عشایر عرب زبان این شهرستان کرده اند.
سردار کیاست سپهری در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توصیح داد: چند شب قبل مرزبانان مستقر در مرزهای دهلران متوجه انتقال یک گله احشام شدند که از سمت عراق به سوی مرز ایران در حال حرکت بود.

هفت هزار و ۹۰۰ راس دام قاچاق از مرزهای ایلام بازگردانده شد

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: هفت هزار و ۹۰۰ راس دام و احشام قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان آدرماه از مرزهای این استان بازگردانده شده است.

جوهر نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبارزه مستمر با قاچاقچیان بویژه افرادیکه دام های مولد را از استان قاچاق و آنرا به خارج از کشور صادر می کنند از مهم ترین برنامه های ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان است تا بیش از پیش از این ذخائر ملی حراست و نگهداری شود.

فرمانده مرزبانی ایلام: کشفیات احشام و کالای قاچاق ۶ برابر افزایش یافت

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: میزان کشفیات کالا و احشام قاچاق در مرزهای این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ برابر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سردار کیاست سپهری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال هشت هزار و ۲۰۰ راس دام قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده که ارزش ریالی این کشفیات افزون بر ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۱۳۴ میلیارد ریال انواع کالا و اقلام قاچاق به ویژه خوراکی و دارویی کشف شده است.

۹۵ درصد توده‌های گرد و غبار ایلام منشاء خارجی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: منشاء ۹۵ درصد توده‌های گرد و غبار و ریزگردهای این استان خارج از مرزهای کشور است.

غلامرضا ابدالی روز دوشنبه به مناسبت روز ملی هوای پاک با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام از کاهش تعداد روزهای با توده گرد و غبار در این استان خبر داد و افزود: سال گذشته در مجموع ۴۷ روز توده گرد و غبار در این استان وجود داشت اما این میزان از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تنها ۹ روز بوده است.

وی یادآور شد: مهم‌ترین دلیل کاهش تعداد روزهای آلوده در این استان، افزایش میزان بارش‌ها و نزولات جوی سال گذشته در کانون‌های ریزگردی کشورهای عراق و عربستان است.

۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۴۳ میلیون ۱۳۸ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

وی افزود: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

اتان با خلوص ۹۸ درصد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از تولید گاز اتان با خلوص ۹۸ درصد در این مجموعه صنعتی خبر داد و گفت: اتان یکی از محصولات باارزش پالایشگاه است که در طراحی اولیه بعنوان خوراک پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، روح‌اله نوریان روز شنبه اظهار داشت: گاز اتان با خلوص ۹۸ درصد در این واحد صنعتی تولید و در حال حاضر تحویل واحد الفین پتروشیمی ایلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: قبل از راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام، این محصول به عنوان گاز سوخت پالایشگاه مصرف و مابقی آن به همراه گاز طبیعی به خط سراسری تزریق می‌شد.

مشکل کمبود آب ۱۳ روستای داجیوند هلیلان رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام از حفر یک حلقه چاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در روستای چشمه ماهی شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل کمبود آب ۱۳ روستای مجتمع داجیوند رفع خواهد شد.

نورالله تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مشکلات این شهرستان تامین آب پایدار بویژه در مناطق روستایی است که برنامه ریزی گسترده ای برای حل این مسئله در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: از ۵۷ روستای دارای سکنه این شهرستان ۲۱ روستا برای تامین آب با مشکل مواجه هستند که حل این معضل نیازمند تخصیص اعتبار از سوی دستگاه های مسوول است.

سایت موزه باستانی در دهلران احداث می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از راه اندازی ایجاد سایت موزه باستانی و تاریخی در شهر مرزی دهلران خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سایت موزه هر آنچه بدست آمد و هر اطلاعاتی که از لحاظ فرهنگی، هنری و معماری کشف شد نمایش داده می شود و به عنوان مکانی برای بازدید علاقه مندان و گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به تامین اعتبار اولیه این سایت موزه، مراحل اداری احداث این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و عملیات اجرایی آن اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

روند افت سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی ایلام متوقف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: روند افت سطح ایستابی سفره‌های آب زیرزمینی با اجرای کامل طرح تعادل‌بخشی در استان متوقف و به طور متوسط پنج متر از افت تجمعی سنوات گذشته جبران شد.

علی پوراحمد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از یک دهه خشک سالی متوالی و برداشت بیش از حد از منابع آب زیرزمینی باعث روند نزولی سطح تراز آب زیرزمینی در اکثر آبخوان های استان شده بود که ادامه این روند میرفت که نابودی آبخوانها و محرومیت استان از این منبع ارزشمند را در پی داشته باشد که با اجرای کامل پروژه های طرح تعادل بخشی نجات آبخوانها را در استان شاهد هستیم.

سنگ بزرگ مشرف بر شهر کهره هلیلان تخریب شد

فرماندار هلیلان گفت: سنگ بزرگ و چندین تنی مشرف بر شهر کهره هلیلان امروز بدون هیچ خسارتی تخریب و تکه و تکه شد.

سعید شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی تلاش ۲ روز گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان توسط بیل مکانیکی مسیر دسترسی به این سنگ بزرگ ایجاد شد.

وی یادآور شد: پس از مهیا شدن مسیر دسترسی و امکان نزدیک شدن دستگاه پیکورزنی به این سنگ، بلافاصله عملیات تخریب سنگ آغاز و این خطر جدی پس از سال ها برای مردم شهر کهره رفع شد.

۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت در ایلام پرداخت می‌شود

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی ایلام گفت: با توجه به اهمیت حمایت از بخش کشاورزی ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب «کشاورز کارت» به کشاورزان ایلامی پرداخت می‌شود.

فرزاد شیخ محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کف پرداخت این تسهیلات برای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال و سقف آن ۲۰۰ میلیون ریال برای ۱۰ هکتار است.
وی توضیح داد: کشاورزان دارای کشاورز کارت از یک تا ۱۰ هکتار امکان دریافت این تسهیلات را دارند و تسهیلات به حساب مندرج در این کارت پرداخت می شود.

آموزش حضوری دانش آموزان ایلامی در ۶۸۰ مدرسه انجام می شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان گفت: این آموزش ها در ۶۸۰ مدرسه استان از روز گذشته آغاز شده است.

حشمت الله وردی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس شامل ۴۵۰ دبستان ابتدایی زیر ۵۰ نفر، ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول، ۶۰ مدرسه متوسطه دوم و ۷۰ هنرستان است.
وی در خصوص حضور دانش آموزان در این مدارس گفت: بر اساس مصوبه س

ستاد ملی کرونا کلیه کلاس های مقاطع اول ودوم ابتدایی در کلیه مناطق زرد وآبی، مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی و هنرستانهای فنی و کار و دانش در دروس مهارتی(کارگاهی) در مناطق زرد و آبی مشمول این طرح هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور