فیلم کوتاه در ایران و جهان جایگاه بهتری پیدا کرده است


فیلم کوتاه در ایران و جهان جایگاه بهتری پیدا کرده است

زیبا کرمعلی گفت: از وقتی که فیلم کوتاه ایران در جشنواره‌های سطح بالای دنیا خواهان پیدا کرده، این حوزه به جایگاه بهتر و جدی تری رسیده است.

فیلم کوتاه در ایران و جهان جایگاه بهتری پیدا کرده است

زیبا کرمعلی بازیگر فیلم «لاتاری» در خصوص حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارگردانی فیلم کوتاه «تهاتر» را به صورت مشترک با عماد آراد انجام داده ام که اولین فیلم من محسوب می‌شود. داستان فیلم در مورد یک خانواده چهار نفره است که در موقعیتی قرار می‌گیرند که روابط آن‌ها دچار تغییر و تحولاتی می‌شود و به سمت موقعیتی ویژه سوق پیدا می‌کند.

او راجع به چرایی ساخت فیلمش بیان کرد: من کارگردانی سینما خوانده ام و از ابتدا دغدغه فیلمسازی داشتم، ولی تا الان شرایط آن مهیا نشده بود.

کرمعلی ادامه داد: هر سال جشنواره فیلم کوتاه تهران خیلی پرشور‌تر از امسال بود. کرونا باعث تغییر و تحول‌های زیادی شد که جشنواره فیلم کوتاه هم مستثنی از آن نبود؛ اما همین که فیلم‌ها فرصت اکران پیدا کردند خوشحال کننده است. خیلی از فیلم‌ها شرایط اکران آنلاین نداشتند. هرچند جمعیت کم است؛ اما می‌توانیم فیلمساز‌های دیگر را ببینیم که به رشد ما کمک بیشتری می کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا فیلم‌های کوتاه در سینمای ایران در حاشیه قرار گرفته اند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اوضاع به مراتب بهتر شده و از وقتی که فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره‌های سطح بالای دنیا خواهان بیشتری پیدا کرده، این حوزه به جایگاه بهتر و جدی تری رسیده است. جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم کوتاه تهران خیلی به این حوزه کمک می‌کند و این جایگاه هر روز جدی‌تر می‌شود. فیلم کوتاه مخاطب ویژه تری دارد و طبیعی است که به اندازه فیلم‌های بلند ما مخاطب نداشته باشد، اما روند رو به رشد آن امیدوارکننده است.

او در مورد مشکلات فیلم اولی بودن و ساخت فیلم‌های کوتاه بیان کرد: مهمترین مشکل ما بحث تأمین سرمایه است؛ وقتی تجربه اول شما باشد از آنجا که رزومه کارگردانی ندارید جلب اعتماد بقیه سخت‌تر است؛ اما برای کار ما در نهایت سرمایه گذار پیدا شد. از دبیر جشنواره تشکر می‌کنم که سر قولش ماند و فیلم‌ها را بدون رضایت ما به صورت آنلاین اکران نکرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)