کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین آماده بهره‌برداری است


کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین آماده بهره‌برداری است

تهران- ایرنا- رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح و با 13 درمانگاه تخصصی آماده بهره‌برداری است.

مجتبی بنداد کرمانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی شهرستان در زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در ۴ طبقه احداث شده و خدمات ویژه خود را از ایام الله دهه مبارک فجر به مردم ارائه می‌دهد.
وی گفت: این کلینیک ویژه از ۱۳ درمانگاه تخصصی شامل قلب، مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، ارتوپدی، گوارش، روانپزشکی، دندان‌پزشکی، تغذیه، پوست و چشم برخوردار است که سطح خدمت رسانی به مراجعین را به طور محسوسی افزایش داده و نسبت به کلینیک موجود، این خدمات ۴ برابر می‌شود.
وی افزود: علاوه بر درمانگاه تخصصی، این کلینیک ویژه از مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه نیز برخوردار است.
وی تأکید کرد: با وجود شرایط ویژه حاکم بر بیمارستان ناشی از شیوع ویروس کرونا، عملیات احداث و تکمیل این کلینیک با جدیت دنبال شد تا در اختیار مردم قرار گیرد.
کرمانی گفت: دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته اقدامات بسیار مؤثری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در بیمارستان دولتی شهید مفتح ورامین انجام داده که از مهمترین آن می‌توان به بازسازی دو بخش کامل بستری، راه‌اندازی مرکز تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، MRI و ماموگرافی و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز اشاره کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تجهیز بیمارستان به تخت مراقبت‌های ویژه، طی دو ماه گذشته ظرفیت افزایش ۱۲ تخت ICU با بازسازی بخش قدیمی ایجاد شده و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه به ۲۴ تخت افزایش یافت.
وی افزود: هم اکنون بیمارستان شهید مفتح ورامین از ۱۸ دستگاه دیالیز برخوردار است و کلیه بیماران کلیوی شهرستان را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به کاهش میزان ابتلا و ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان شهید مفتح گفت: طی یک ماه گذشته با اجرای طرح شهید حاج قاسم سیلمانی و همراهی مردم با محدودیت‌های کرونایی، تعداد ورودی و بستری این بیماران کاهش یافته و امروز ۷ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین افزود: با کاهش میزان ورودی‌های بیماران کرونایی، تعداد مراجعین بیماران غیرکرونایی به اورژانس و کلینیک‌های تخصصی بیمارستان شهید مفتح حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ نفر به بخش‌های مختلف بیمارستان شهید مفتح ورامین مراجعه و از خدمات این بیمارستان برخوردار می‌شوند.
ورامین از دو بیمارستان دولتی شهید مفتح و تأمین اجتماعی ۱۵ خرداد برخوردار است.
این شهرستان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری