معاون فرماندار: تردد شبانه در ملایر همچنان ممنوع است


معاون فرماندار: تردد شبانه در ملایر همچنان ممنوع است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: به منظور جلوگیری از بروز پیک چهارم همه گیری کرونا، اعمال برخی محدودیت ها از جمله ممنوعیت تردد شبانه در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، "حسین فارسی" روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر اظهار داشت: بی توجهی به اجرای پروتکل های بهداشتی به طور قطع منجر به اوج گیری دوباره بیماری و افزایش شمار مبتلایان خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم همراهی مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای مهار کرونا و بهبود اوضاع تا ریشه کنی ویروس، افزود: بر همین اساس اعمال منع فعالیت واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به جز عرضه کنندگان کالاهای ضروری و مایحتاج اساسی مردم از ساعت ۲۰:۳۰ و ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در ملایر همچنان ادامه دارد.

وی گفت: همچنین برگزاری هر نوع تجمع و مراسم دولتی و خصوصی نیز تا اطلاع ثانوی در شهرستان ملایر ممنوع است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر تقویت فعالیت تیم‌های نظارتی برای اجرای دقیق دستورالعمل های ابلاغی، افزود: تالارهای پذیرایی و رستوران‌های شهرستان نیز با یک سوم ظرفیت و تا قبل از زمان ممنوعیت تردد شبانه(ساعت ۲۱) مجاز به فعالیت هستند.

فارسی برگزاری مجالس عروسی و عزا در سطح شهر را ممنوع اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از برگزاری این قبیل مجالس و تجمع های مردمی باید از ظرفیت دهیاری ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و خانه‌های بهداشت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های حضوری به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای با وضعیت زرد کرونایی ممنوع است، افزود: تعدادی از دفاتر پیشخوان شهرستان ملایر نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین بر تداوم ضدعفونی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در سوار کردن مسافر و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در شناسایی و غربالگری بیماران تاکید کرد.

معاون فرماندار: تردد شبانه در ملایر همچنان ممنوع است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با اعلام افزایش شمار مبتلایان کووید۱۹ در شهرستان، گفت: پس از خروج از پیک خطرناک آبان و آذر و اعمال محدودیت‌های کرونایی شاهد شرایط پایدار و بهبود اوضاع در بهمن بودیم.

محسن ترکاشوند ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته آمار مرگ و میر و بستری بیماران کووید ۱۹ در ملایر حدود ۲ تا سه برابر افزایش یافته است.

وی تعداد بیماران بستری در این شهرستان را در حال حاضر حدود ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: شرایط زرد بسیار شکننده و خطرناک است و در صورت بی‌توجهی مردم و ادامه این روند، نگران بروز پیک چهارم و شیوع نوع جهش یافته این بیماری هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران