بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان؛ راهبرد محوری صندوق بازنشستگی کشوری


بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان؛ راهبرد محوری صندوق بازنشستگی کشوری

در نشست روسای کانون‌های بازنشستگان استان با مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری بر بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان به عنوان راهبرد محوری صندوق بازنشستگی تاکید شد.

محمود مرتضایی فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، امروز دوشنبه ۶ بهمن در دیدار با جمعی از بازنشستگان خراسان جنوبی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگی و اجتماعی شده چرا که این صندوق در راستای مسئولیت اجتماعی باید خدمات مختلفی انجام داده و تنها پرداخت کننده حقوق نباشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در مقایسه با گذشته شرایط فعلی بهتر است، اما هنوز در گام‌های ابتدایی هستیم، افزود: نیاز است روز به روز ارتباط با ذی نفعان بهتر شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به درخواست‌ها، زمان ثبت نام حمایت مالی ازپایان نامه‌های فرزندان بازنشستگان کشوری تا 15 بهمن ماه تمدید شد.

وی افزود: متقاضیان می توانند در صورت موفق نشدن برای ثبت نام مرحله نخست که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، از اول دی تا ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir برای مرحله دوم این طرح، اقدام به ثبت نام کنند.

مرتضایی فرد با بیان اینکه تاکنون دولت بابت همسان سازی حقوق یک ریال به صندوق نداده است، تصریح کرد: خدمات نسبت به سال گدشته دو برابر شده و تمام تلاشمان این است که سال آینده خدمات بیمه‌ای صندوق هم بیشتر شود.

وی با بیان اینکه باید به سمتی رویم که قدرت خرید بازنشستگان افزایش یابد، اظهار کرد: غیر از بیمه بازنشستگان می‌توانند در منزل تا ۵۰۰ هزار تومان رایگان خدمات بگیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم برای بیماران خاص حتی تحویل دارو را نیز در درب منزل انجام دهیم، اظهار کرد: در حوزه دندانپزشکی طرحی را با همکاری بیمه ملت جلو می‌بریم که شامل تخفیف‌ها و تقسیط می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به رایزنی با یک فروشگاه زنجیره‌ای برای اشتغال فرزندان بازنشسته، افزود: طرحی با فنی و حرفه‌ای برای آموزش فرزندان بازنشسته در حال اجرا داریم.

مرتضایی فرد یادآور شد: در حوزه آموزش‌های دوره سالمندی و مواردی از این دست مرکز نوآوری در حال انجام کار است.

بازنشستگان نیز در این جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند. نبود برنانه برای دوره بازنشستگی، ضرورت بازنگری در برخی قوانین در قالب تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های استانی، توجه به ازدواج و اشتغال فرزندان بازنشستگان، ضرورت توجه به بومی نگری در اجرا و تدوین برنامه‌ها، تاخیر در پرداخت کسور بازنشستگان، شفاف سازی فعالیت‌های صندوق و ساماندهی خانه امید شهرستان‌های استان از مهم‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان بود که در این جلسه مطرح شد.

محمد باقری نژاد، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: آمار بازنشستگان استان ۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر است.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق پرداختی در استان ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است، افزود: تعداد وام ضروری در سال جاری ۸۴۱۳ فقره وام بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی بیان کرد: میانگین افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۷ درصد و افزایش میانگین سن بازنشستگان استان ۶۳ سال است.

در این جلسه، شعبانی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق نیز حضور داشت و به سوالات و دغدغه‌های بازنشستگان پاسخ گفت.

بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان؛ راهبرد محوری صندوق بازنشستگی کشوری

بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان؛ راهبرد محوری صندوق بازنشستگی کشوری

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...