انتقاد علمای مسلمان از موضع ضد اسلامی مکرون


انتقاد علمای مسلمان از موضع ضد اسلامی مکرون

خبرگزاری آریا- اتحادیه جهانی علمای مسلمان از اقدامات ضد اسلامی مکرون انتقاد کرد.

انتقاد علمای مسلمان از موضع ضد اسلامی مکرون
خبرگزاری آریا- اتحادیه جهانی علمای مسلمان از اقدامات ضد اسلامی مکرون انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه بیشتر وقت خود را صرف فشار و محدودیت علیه اسلام و مسلمانان کرده است، از دولت این کشور خواست دخالت در امور اسلامی را متوقف کند.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان از دولت فرانسه خواست تا از دخالت در امور اسلامی دست بردارد و با اسلام مانند دیگر ادیان تعامل کند.
علی القره داغی دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای تاکید کرد دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده برای مساجد فرانسه با اصول اسلام و با آزادی اعتقادات که در همه جهان از جمله در پاریس تضمین شده است، تناقض دارد.
این اتحادیه که مقر آن دوحه پایتخت قطر است، از اندیشمندان فرانسه و جهان خواست با نژادپرستی و همه انواع تبعیض دینی، تبعیضی که در برخی کشور‌ها علیه اسلام و مسلمانان اعمال می‌شود و همچنین با آثار منفی آن، کاملا مخالفت کنند.
القره داغی از انسجام مثبت میان عموم مسلمانان فرانسه و دیگر کشور‌های غربی تجلیل کرد و پایبندی به این انسجام را با حفظ آزادی اعتقادات و اصول همه ادیان از طریق تفاهم و مشورت آزاد میان دولت و نمایندگان مسلمانان خواستار شد.
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد روشن است که اسلام از همه پیروان خود می‌خواهد به قرارداد‌ها و توافق‌هایی که به آن پایبند شده اند، پایبند بمانند و اسلام بیش از دیگر ادیان بر تحقق صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز پافشاری می‌کند، به شرط آنکه اصول اسلام حفظ شود.
القره داغی از رئیس جمهور فرانسه که «بیشتر وقت خود را علیه اسلام و فشار بر مسلمانان» می‌گذراند، انتقاد کرد و از او خواست به حقوق و آزادی بشر که حتی ارزش‌های موجود در حکومت‌های جمهوری هم آن را تضمین کرده است، پایبند باشد و از اقداماتی که باعث از هم گسیختگی بیشتر مردم فرانسه می‌شود و به نفع همزیستی مسالمت آمیز و کرامت انسانی نیست، دست بردارد.
این بیانیه تاکید کرد برای هیچ کس پنهان نیست که مسلمانان فرانسه، بخش مهمی از ساختار فرانسه هستند و آن‌ها در فعالیت‌های مختلف به کشور و مردم خدمت می‌کنند.
این اتحادیه از سازمان همکاری اسلامی و سازمان‌های حقوقی بین المللی خواست تا از دولت فرانسه بخواهند در سایه انسجام مثبت و مورد توافق همه (در فرانسه) , به اسلام و حقوق مسلمانان احترام بگذارد.
این بیانیه همچنین از مسلمانان فرانسه، پیشوایان مساجد و مراکز اسلامی فرانسه خواست برای حفظ اصول دین خود وحدت داشته باشند و از راه‌های قانونی از حقوق خود دفاع و با سازمان‌های داخلی و حقوقی و همه کسانی که از حق و عدالت حمایت می‌کنند، همکاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید