مدیریت با برنامه مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد


مدیریت با برنامه مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد برای پیشگیری از قطع برق و خاموشی‌های ناشی از کمبود گازرسانی به نیروگاه‌ها، با اجرای برنامه های علمی و تاثیرگذار تا حدود زیادی مدیریت مصرف برق را در استان مدیریت کرده است.

به گزارش ایرنا، نقش مشترکان در بهینه‌سازی مصرف انرژی موثر است و با توجه به اینکه در فصل زمستان به دلیل شدت سرما، مصرف برق به علت استفاده از دستگاه‌های مولد گرما افزایش می‌یابد از این رو همراهی و مشارکت مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و استان به‌ ویژه در شرایط کرونایی، می‌تواند تاثیرگذار و اثربخش باشد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت پاداش در طرح برق امید برای فصل زمستان هم از سوی دولت تداوم دارد و مردم در صورت مدیریت مصرف، از این پاداش بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌گیری از نور خورشید در طول روز، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره ، استفاده از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A و استفاده از پرده‌های ضخیم برای جلوگیری از خروج هوای گرم از محیط می‌تواند تا حدی زیادی در مصرف بهینه انرژی در فصل سرد سال موثر باشد.

سیم‌کشی الکتریکی غیر استاندارد، استفاده از لامپ‌های التهابی در منزل، عدم استفاده از فتوسل و سنسور حساس به حرکت در مکانهای مختلف نیز باعث افزایش برق مشترکان می شودکه در صورتی که این راهکارها عملی شود قطعی برق تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مشارکت مردم درصرفه جویی همه جانبه انرژی برق گفت: بر اساس آخرین بررسی ها، ۱۰۶ هزار و ۳۵۸ اشتراک کم مصرف در استان وجود دارد که از این تعداد، ۵۳ هزار و ۴۰۲ اشتراک شهری و مابقی روستایی هستند.

جمال معتمدی زاده اظهار داشت: :‌مشترکان کم مصرف حدود ۳۰ درصد از کل مشترکان در هر دسته جغرافیایی را شامل می شوند که مصرف آنها در حد الگوی کم مصرفی است و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی صورتحساب می شوند.

وی، مشترکان خوش مصرف را حدود ۵۵ درصد از کل مشترکان عنوان کرد و اظهار داشت:‌ تعرفه این گروه از مشترکان بدون تغییر است و با اقدامات بهینه سازی می توانند در دسته کم مصرفان قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان تا پایان دی ماه سال جاری، ۶۷ هزار و ۳۷۵ قبض برق رایگان مشمول این طرح برق اُمید در این استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است.

معتمدی زاده اظهارکرد: در این مدت زمان ۱۳ میلیون و هشت هزار و ۹۹۹ کیلووات ساعت انرژی به مبلغ ۳۵۰ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان صرفه جویی شده است.

وی افزود:هدف از اجرای طرح برق امید نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی بوده است.

جمال معتمدی زاده با شاره به شدت سوز سرما در استان طی روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز ، تامین سوخت گاز نیروگاه ها نیازمند مشارکت مردم در صرفه جویی برق است.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی با همکاری همه نهادها در راستای صرفه جویی در استان در حال اجرا است.

معتمدی زاده تصریح کرد: طی یک ماه اخیر ۱۳ هزارو ۳۵۰ لامپ با توان ۲۵۰ وات از سطح معابر و خیابانها مسیرهای بین شهری در راستای صرفه جویی بهینه برق تعدیل شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در نقاط مختلف استان ۳/۳ مگاوات کاهش بار ثبت شده و معادل ۴۰ هزار کیلو وات ساعت صرفه جویی انرژی شد.

معتمدی زاده مذاکره و انعقاد تفاهم نامه با ۲۷ صنعت در راستای مصرف بهینه را از دیگر اقدامات شرکت برق دانست و گفت: با کاهش مصرف برق از سوی این نهادها پاداش همکاری در صدور قبوض به آنها نیز تخصیص داده می شود.

وی متوسط مصرفی این تعداد صنعت را ۱۶ هزار کیلو وات اعلام کرد و گفت: در این مدت علاوه بر کاهش ۲ مگاواتی برق ۴۴ هزار کیلو وات ساعت نیز کاهش انرژی داشته اند.

مدیرعامل شرکت برق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را از دیگر برنامه های شرکت در راستای کاهش مصرف برق ذکر کرد و گفت: آموزش از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و فضای مجازی بصورت روزانه انجام می شود.

وی با اشاره به ارسال ۲۲۳ هزار پیام برای مشترکین در راستای صرفه جوی برق افزود: با همکاری سپاه فتح از ظرفیت بسیج ادارات و پایگاه های مقاومت برای کاهش مصرف برق نیز استفاده می شود.

معتمدی زاده تصریح کرد: در راستای اجرای مانور ۲ روزه ۱۱ هزارو ۵۱۷ انشعاب بازدید که از این تعداد یکهزارو ۶۲۳ مشترک غیرمجاز شناسایی و قطع شد.

وی برق تعدیل شده این تعداد مشترک غیرمجاز را یکهزارو ۴۲۷ کیلو وات اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۵۳۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در چند روز گذشته از چند مزرعه مختلف در این استان کشف و ضبط شد.

معتمدی زاده شنبه اظهار داشت: این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال در حاشیه اجرای سومین رزمایش سراسری با محوریت تعدیل روشنایی، مقابله با برق های غیرمجاز و کشف و ضبط استخراج ارز دیجیتالی کشف شد.

وی بیان کرد: این رزمایش با مشارکت ۵۷ گروه عملیاتی متشکل از ۲۵۰ نفر و ٥٨ خودرو سبک و سنگین در مناطق ۹ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

معتمدی زاده اضافه کرد: دستگاه های استخراج ارز دیجیتال( ماینر ) با مصرف انرژی زیاد خسارات زیادی به شبکه های برق وارد می کنند.

وی میزان برق مصرفی این تعداد ماینرها برروی شبکه های توزیع نیروی برق استان را بیش از یک مگاوات اعلام کرد.

افزون بر ۲۶۲ هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آنها در شهرستان های ۶ گانه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان بوده که ۶ شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند