کانال‌های آبیاری هرمزگان فرصت مناسبی برای پرورش آبزیان است


کانال‌های آبیاری هرمزگان فرصت مناسبی برای پرورش آبزیان است

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: کانال‌های روباز آبیاری دشت‌های استان بویژه در میناب، جاسک و حاجی آباد، فرصت مناسبی برای پرورش لارو ماهی و میگو هستند و با انجام این طرح استان از واردات لارو بی‌نیاز خواهدشد.

هوشنگ ملایی چهارشنبه شب در نشست تخصصی آبزی‌پروری در آب‌های داخلی استان افزود: می‌توان قبل از اینکه آب وارد کانال‌های آبیاری شود برای پرورش آبزی‌ها از منابع آبی موجود استفاده کنیم.
وی با اشاره به دبی ۵۰ لیتر بر ثانیه بند انحرافی شهرستان جاسک بیان داشت: استفاده از ظرفیت منابع آبی هرمزگان فرصتی مهم برای افزایش بهره‌وری مصرف آب و ایجاد ظرفیت اشتغال از طریق چاه‌هایی که تامین آب باغات را دارند، محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به اینکه ۶۵۰ چشمه در استان وجود دارد، گفت: در شهرستان حاجی آباد ۲۵۰ لیتر بر ثانیه چشمه وجود دارد که این مقدار متناسب با میزان تخصیص یک سد است که ظرفیت مهمی برای توسعه آبزی‌پروری محسوب می‌شود.
ملایی یکی از فرصت‌های مغفول مانده در هرمزگان را چشمه‌های آب‌گرم دانست و تشریح کرد: دبی چشمه‌های آب‌گرم استان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار مترمکعب بر ثانیه است که باید بررسی شود امکان پرورش گونه‌ای از آبزیان در این منابع آبی عظیم در هرمزگان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه نباید فراموش شود هدف اصلی چاه‌ها، تامین آب مورد نیاز باغات است، خاطرنشان کرد: طرح ارائه شده نباید در ابعاد مصرف آب تغییری ایجاد کند؛ یعنی دبی آب ورودی و خروجی استخر تفاوت زیادی نداشته باشد.
در نشست تخصصی آبزی‌پروری در آب‌های داخلی هرمزگان رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل محیط زیست، معاون شیلات، رییس خانه کشاورزی، نماینده نظام صنفی کشاورزی و نماینده نظام مهندسی استان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال