جیب بری در اصفهان 41 درصد کاهش یافت


جیب بری در اصفهان 41 درصد کاهش یافت

اصفهان- ایرنا- رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سرقت به شیوه جیب بری در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان 41 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حسین ترکیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اقداماتی که انجام شده در مجموعه پلیس آگاهی در سالجاری ۶۹ سارق جیب بر دستگیر شدند و ۲ باند فعال در این زمینه شناسایی و متلاشی شد.

وی ادامه داد: قدرت کشف پلیس نیز در این زمینه ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: توجه شهروندان به مسائل خود مراقبتی و حذف بسترهای وقوع جرم تاثیر بسزایی در کاهش وقوع سرقت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جیب بری یکی از شیوه‌های سرقت است که به روش‌های مختلف انجام می‌شود.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: از جمله شگردهای بکار رفته توسط سارقان جیب بر می‌توان به سرقت به شیوه گروهی که بیشتر در وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، اتوبوس و بی آر تی انجام می‌شود و از جیب بری به روش انفرادی در محل‌های تجمع افراد و سرقت جیب بری در پوشش مسافرکش می‌توان اشاره کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد که از نشان دادن موجودی درون کیف یا جیب بویژه پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند و پول اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب‌های مخفی لباس و جیب‌های زیپ دار قرار دهند و از قرار دادن آن در جیب‌های بیرونی لباس خودداری کنند و در صورت به‌همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری کنند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: شهروندان در صورتی که از وسایل نقلیه عمومی شلوغ مانند اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند باید مراقب کیف پول خود باشند و کارت یا پول خود را قبل از سوار شدن به اتوبوس بلیط، آماده کنند تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب خود در میان ازدهام جمعیت نشوند.

وی یادآور شد : مردم باید در معابر و وسایل نقلیه عمومی کیف را طوری در کنار خود قرار دهند که بطور کامل در تسلط و معرض دید قرار داشته باشد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اینکه گاهی اوقات زیر کیف توسط سارقان با تیز بر بریده شده و محتویات آن سرقت شده است بیان کرد: چنانچه افرادی به صورت غیر عادی نزدیک شما نشسته یا ایستاده اند یا به شما تنه می زنند هوشیارتر باشید و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیب خود باشید.

به گفته وی افراد باید در محل‌های شلوغ به جای گرفتن بند کیف، آنرا طوری در دست بگیرند که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوند از درون آن چیزی را بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان