افتتاح 5 پروژه راهداری به مناسب دهه فجر در اسدآباد


افتتاح 5 پروژه راهداری به مناسب دهه فجر در اسدآباد

مدیر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری پنج پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد طرح با اعتباری افزون بر 97 هزار و 550 میلیون ریال افتتاح شده و به بهره برداری خواهند رسید.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح راه روستایی گدارپهن- آفریانج اظهار کرد: آسفالت جاده روستای گدارپهن اسدآباد به روستای آفریانج بخش مرکزی شهرستان سنقر یکی از مطالبات مردم دو شهرستان بود که این مطالبه مردمی سرانجام پس از سال ها محقق شد و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه طرح سه کیلومتری راه روستایی گدارپهن- آفریانج با اعتباری افزون بر ۳۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آسفالت شده است، افزود: با افتتاح این محور ۱۵روستا با جمعیت ۴۰۰۰ نفر در دو شهرستان اسدآباد استان همدان و شهرستان سنقر استان کرمانشاه برای تردد خود از این جاده استفاده خواهند کرد ضمن اینکه این مسیر به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان های همدان، کرمانشاه و کردستان نیز خواهد بود.

رستمی اجرای راه روستایی قمشانه با اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال، لکه گیری و روکش آسفالت کمربندی اسدآباد با اعتبار ۸۰۰۰ میلیون ریال، لکه گیری و روکش آسفالت گردنه اسدآباد با اعتبار ۲۷ هزار میلیون ریال و اجرای روشنایی در تقاطعات آجین و موسی آباد با اعتبار ۲۵۵۰ را از دیگر پروژه های قابل بهره برداری دهه فجر از محل اعتبارات ملی عنوان کرد.

وی در ادامه از وجود ۴۱۱ کیلومتر راه آسفالته در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از ۴۱۱ کیلومتر راه آسفالته شهرستان، ۳۳ کیلومتر شریانی و مابقی غیرشریانی است که در راستای نگهداری این میزان راه از سال ۸۴ نگهداری راه‌های شریانی به سازمان راهداری و راه‌های غیرشریانی به استان واگذار شد.

رستمی با اشاره به اینکه از ۴۱۱ کیلومتر راه آسفالته سطح شهرستان، بیش از ۲۷۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی است، ادامه داد: امسال ۶۶ درصد از طرح ابرار استان همدان به شهرستان اسدآباد اختصاص داشت که در راستای اجرای این طرح سراسری اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تا پایان فصل کاری مابقی طرح نیز به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند