فصلنامه صنایع و معادن ماهنامه شد


فصلنامه صنایع و معادن ماهنامه شد

تهران- ایرنا- ماهنامه اطلاع رسانی خبری، ‌تحلیلی، آموزشی و پژوهشی صنایع و معادن به مدیر مسئولی «امیر حسام اسحاقی» از فصلنامه به ماهنامه تغییر یافت.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فصلنامه صنایع و معادن، از شماره دی ماه ۱۳۹۹، به صورت ماهنامه منتشر شده است.

مهار تورم و جهش تولید در بودجه ۱۴۰۰، صنایع جذاب برای سرمایه گذاری در ایران، غربت معدن در ایران، دوقطبی بانک و بورس ارز ترجیحی مشکل اصلی صنعت دارو، تحولات سه ماهه تولید صنعتی، شدت آسیب‌های تحریم به کارگاه‌های صنعتی، سبک جهانی توریسم کشاورزی، پول سازترین مشاغل جهان، از جمله فهرستگان بیست و هشتمین شماره نشریه صنایع و معادن ماهنامه اطلاع رسانی خبری تحلیلی آموزشی و پژوهشی صنایع و معدن است که از نظر بینندگان می‌گذرد.

این نشریه در ۸۲ صفحه به مدیر مسئولی امیر حسام اسحاقی زیر نظر موسسه فرهنگی هنری دیدار نو منتشر شده است.

سردبیر ماهنامه اطلاع رسانی خبری تحلیلی آموزشی و پژوهشی صنایع و معادن در یادداشت بخش سردبیر این نشریه نوشت: از هنگام تاسیس نشریه، در پاییز ۱۳۹۲ تا پاییز ۱۳۹۹ تعداد ۲۷ شماره به صورت فصلنامه منتشر و اینک در آستانه سال هشتم بیست و هشتمین شماره آن در دی ماه با پیگیری و پشتیبانی مخاطبان و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ماهنامه چاپ و منتشر شده است.
ماهنامه صنایع و معادن با تکیه بر دانش مهارت و روایت اصول اخلاق حرف های روزنامه نگاری تلاش می‌کند از طریق ایجاد پلی میان نهادهای دولتی و حاکمیتی متولی صنعت و معدن با فعالان این بخش سیاست و راهبرد خود را بر چهار محور شفاف سازی نقادی پرسشگری و پاسخگویی بنا نهد.

امیرحسام اسحاقی می افزاید: بی تردید تحقق این راهبردها بستگی زیادی به تحکیم روابط هر رسانه با اخلاق و شفاف سازی ساز و کار تامین منابع مالی آن دارد. برای مطبوعات شفافیت در عرصه اقتصادی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است طبق قانون مطبوعات باید وابستگی مالی هر رسانه معلوم باشد. اختفا یا پنهان کاری درست خرج رسانه سبب افول آزادگی رسانه کاهش تدریجی مشروعیت و تعطیلی آن می‌شود تک فروشی به جذب آگهی به عنوان مهمترین منبع ا حد زیادی می‌تواند استقلال اقتصادی رسانه به ویژه مطبوعات را تامین کند.

رسانه ناچار است خود مسائل مالی اش را حل و فصل کند بدون خود اتکایی پایدار هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند بر کارکرد و منشور اخلاق حرفه ای خود پافشاری نماید، مسئله اقتصاد رسانه همواره یک چالش به تهدید برای حفظ هویت حرفه‌ای و اخلاق‌مدار مطبوعات بوده است. سالهاست که بیشتر مدیران نشریات با این تهدید در نبردی نابرابر ند اقتصاد رسانه اکنون به عنوان حوزه از مطالعات نظری و علمی طی دهه های اخیر به شدت مورد توجه محققان اقتصاد و رسانه قرار گرفته است در این حوزه عوامل اقتصادی و مالی موثر بر فعالیت های ارتباطی سازمانها و بنگاههای رسانید و صنایع ارتباطی مورد مطالعه قرار می گیرد اکنون ضعف بنیه مالی و فقدان ساز و کارهای پایدار برای حمایت موثر حاکمیت یا دولت از رکن چهارم دموکراسی چراغ روشنگری بسیاری از مطبوعات را بدون سر و صدا خاموش کرده است مرگ اقتصادی رسانه بر خلاف مرگ سیاسی آن مرگ خاموش است.
مطبوعات منتقد و آزادی دموکراسی را به توسعه پیوند می‌دهند و نقش اجتماعی آنها در بستر اطلاع‌رسانی مناسب شفاف و به هنگام موجب تخصیص بهتر و کارآمدتر منابع و توزیع عادلانه تر امکانات می شود. رشد و رونق صنایع و ثبات اقتصادی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...