پوشش تحصیلی در استان قم بالاتر از میانگین کشور است


پوشش تحصیلی در استان قم بالاتر از میانگین کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اهداء دو هزار و 500 تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری اولیاء و خیرین در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار اعضای شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به راه‌اندازی ستاد مشترک همکاری حوزه و دانشگاه و دستاوردهای خوب این ستاد عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش یکی از حوزه‌هایی بود که بیشترین آسیب دچار شد اما با تلاش مطلوب نیروهای آموزش و پرورش و همکاری دغدغه‌مندان حوزه‌های علمیه توانستیم رتبه اول را در کشور بدست بیاوریم و این بدون اعتماد و اطمینان مردم به مجموعه آموزش و پرورش و ورود موفق به حوزه فضای مجازی بدست نمی‌آمد.

وی با اشاره به اهداء دو هزار و ۵۰۰ تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری اولیاء و خیرین در سال جاری گفت: در دوره ابتدایی بیش از ۹۸.۵ درصد و در دوره متوسطه اول ۹۸ درصد و در دوره متوسطه دوم ۹۵ درصد در قم مورد پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه میانگین کشوری ۸۶ در صد است استان قم ۹ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به راه‌اندازی مدارس امین، از همکاری مطلوب روحانیون در حوزه فضای مجازی تقدیر کرد و گفت: ما به خوبی توانستیم جمعیت ۲۷۰ هزار نفری دانش‌آموزان قم را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قم در تولید محتوی مذهبی، سیاسی و اجتماعی رتبه نخست را دارد در حوزه مصرف نیز مخاطبان مراجعه مطلوبی به این محتواها دارند که نشان از کیفیت مطلوب این محتواهاست.

در ادامه این دیدار، حمزه‌ای معاون آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ نفر از طلاب وظیفه جذب آموزش و پرورش شدند که این رقم در سال جاری به ۵۰ نفر جذب جدید افزایش یافته است و برای ۴۰۰ نفر از طلاب وظیفه در کشور نیز دوره آموزشی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فراگیر بود محتواهای تولیدی قم در سطح کشوراظهار کرد: قم به عنوان مرکز تولید محتوای آموزش عملی در حوزه‌های نماز و حجاب و عفاف انتخاب شده است.

حمزه‌ای با اشاره به لزوم پرداختن به موضوعات مرجعیت و تقلید در میان دانش آموزان بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در مدارس و همکاری مطلوب آستان مقدس در این زمینه تولید محتوا انجام شده و با استفاده از اساتید محتواها به بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ارائه شده است.

در پایان این دیدار، حجت‌الاسلام ابوطالبی معاون تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش و وجود دغدغه دینی و انقلابی میان طلاب گفت: حوزه علمیه هم اکنون در ۶ عرصه مدارس امین، طرح روشنا برای استعدادهای درخشان، گروه‌های تبلیغی که درمدارس فعالیت دارند، نیروهای امریه و سرباز طلبه، طلاب پردیس دانشگاه فرهنگیان که درقم درحال تحصیل هستند و در آینده به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد و تولید محتوای دینی در حال ارائه خدمات و همکاری با آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...