دانشگاه محقق اردبیلی در واحدهای فناور رتبه سوم کشور را کسب کرد


دانشگاه محقق اردبیلی در واحدهای فناور رتبه سوم کشور را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه در حوزه تعداد واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری یا مراکز رشد وابسته به دانشگاه با 105 واحد مستقر موفق به کسب رتبه سوم کشور پس از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و پیام‌ نور شده است.

به گزارش ایرنا ، دکتر داود سیف‌زاده روز چهارشنبه اظهارکرد: این موفقیت بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب طرح "تحول در همکاری دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت" اعلام شد.

وی همچنین از کسب رتبه‌های برتر کشوری در حوزه‌های ترجمه و تالیف کتاب، تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و تعداد دوره‌های مهارت‌افزایی توسط این دانشگاه خبرداد.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه تعداد کتاب‌های تالیفی توسط اعضای هیات علمی با ۵۲ مورد کتاب تالیفی حائز رتبه ۹ کشور بعد از دانشگاه‌های شهید بهشتی، تبریز، پیام‌نور، علامه طباطبائی، الزهرا، شیراز، اصفهان و صنعتی امیرکبیر شده است.

او تشریح کرد: این دانشگاه در حوزه تعداد کتاب‌های ترجمه شده توسط اعضای هیات علمی با ۳۶ مورد کتاب حائز رتبه ۴ کشور بعد از دانشگاه‌های خوارزمی، شهید بهشتی و علامه طباطبایی و در حوزه تعداد دوره‌های مهارت‌افزایی برگزار شده با ۲۳۲ دوره حائز رتبه ۶ کشور بعد از دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز، الزهرا، گیلان و صنعتی ارومیه شده است.

به گفته سیف‌زاده، گزارش مذکور بر اساس اطلاعات دریافتی از ۹۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور و بر اساس فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به انتشار گزارش دیگر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با عنوان "پایش پیشرفت طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت"، تشکیل شورای ارتباط با جامعه و صنعت برای اولین‌بار در دانشگاه محقق اردبیلی در سطح کشور، تاسیس سه پژوهشکده، سه مرکز تحقیقات و ۱۲ هسته پژوهشی برای تمرکز بیشتر فعالیت‌های پژوهشی اساتید روی نیازهای جامعه و صنعت، اجرای طرح پژوهشی بین سازمانی با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد ریال در سال ۹۸، قرارگرفتن دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۱۱ دانشگاه فعال در رفع مشکلات جامعه و رونق تولید و انتخاب یک طرح بین سازمانی دانشگاه به ‌عنوان طرح برگزیده ممتاز کشوری ، انتخاب سه طرح برگزیده در راستای رفع مشکلات و بهبود رونق تولید از دانشگاه، برنامه‌ریزی برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه در واحدهای تولیدی استان و تدوین شیوه‌نامه و اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت در سال ۹۸ را از موارد ذکر شده در گزارش منتشره وزارت در زمینه دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

سیف‌زاده تداوم تلاش همه‌جانبه برای ارتقای شاخص‌های علمی‌پژوهشی ملی و بین‌المللی دانشگاه و تقویت ارتباط علمی دانشگاه با جامعه و صنعت را از برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ذکرکرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس