پوشش 70 درصدی شبکه فاضلاب در سطح استان مرکزی


پوشش 70 درصدی شبکه فاضلاب در سطح استان مرکزی

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شبکه فاضلاب در سطح این استان پوشش 70 درصدی دارد که از این نظر یکی از مناطق پیشرو کشور به شمار می آید.

به گزارش ایرنا، «سیدعلی آقازاده» روز چهارشنبه در پایان سفر به شهرستان ساوه و افتتاح چند پروژه به مناسبت ایام دهه فجر، گفت: براساس آمارها به طور میانگین ۹۸ درصد مردم استان مرکزی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند که به تفکیک ۱۰۰ درصد ساکنان شهرها و ۹۸ درصد روستاییان را شامل می‌شود.
وی افزود: امروز بهره‌برداری از ۲ مخزن پنج هزار مترمکعبی آب با هدف ارتقای کیفیت و بهداشت آب آشامیدنی در شهرستان ساوه با صرف هزینه ای افزون بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی انجام شد.

وی گفت: با افتتاح این ۲ طرح آبرسانی کل ظرفیت مخازن شهر ساوه به بالای ۵۰ هزار مترمکعب افزایش می یابد و شمار مخازن این شهر نیز به ۱۱ مورد می رسد.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به تنش‌های آبی سال‌های اخیر، پروژه‌ های آبرسانی باید با تمرکز بیشتر در روستاها اجرا شود و در همین راستا بازسازی و بهسازی شبکه نیز جزو اولویت‌های استان مرکزی است.
وی تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب شرب از سد کوچری نیز در زمینه مصارف صنعتی و آب شرب ساکنان شهر ساوه و روستاهای در طول مسیر نقش مهمی دارد و امروز عملیات اجرائی ۲۰ کیلومتر از این مسیر آغاز شد که قرار است تا هفت ماه آینده تکمیل شود

در سفر استاندار مرکزی به ساوه علاوه بر آغاز عملیات اجرائی بخشی دیگر از طرح انتقال آب از سد کوچری، سی تی اسکن بیمارستان شهید مدرس، طرح های بازآفرینی شهری و یک طرح تولیدی در شهر صنعتی کاوه نیز افتتاح شد.

در ایام دههه فجر ۱۳۰ طرح در شهرستان ساوه با اشتغال بیش از ۲ هزار نفر افتتاح و عملیات اجرائی ۱۵ پروژه عمرانی و اقتصادی نیز آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark