هنرنمایی گروه سرود«کریم آل طاها» در میادین شهر زنجان


هنرنمایی گروه سرود«کریم آل طاها» در میادین شهر زنجان

گروه سرود«کریم آل طاها» از بچه های کانون فرهنگی و هنری راه سرخ شهیدان در مسجد غریبیه پایین زنجان به مناسبت دهه فجر در میادین شهر و مزار شهدای گمنام سرود«خمینی ای امام» را به اجرا درآوردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شناسایی استعدادهای هنری بچه های مساجد یکی از سیاست های ستاد کانون های مساجد کشور است که این استعدادهای هنری با تشکیل گروه های سرود و هنرنمایی در مساجد و میادین شهر به منصه ظهور گذاشته شد.

یکی از گروه های سرود موفق در بین کانون های مساجد استان مربوط به گروه سرود مسجد غریبیه با عنوان گروه سرود «کریم آل طاها» در کانون فرهنگی و هنری راه سرخ شهیدان است که به عنوان رابط سرود استان زنجان معرفی شده است.

کانون راه سرخ شهیدان در سال جاری در مسجد غریبیه پایین زنجان با بیش از 50 عضو فعال تاسیس شده است که به صورت تخصصی در حوزه سرود فعالیت می کند.

امام جماعت این مسجد آموزش بچه های مسجد را برعهده دارد و ضمن استعدادیابی علاقمندان به این حوزه، نسبت به آموزش این بچه ها فعالیت می کند.

این مسجد فراخوانی از جذب علاقمندان به اجرای سرود منتشر کرده است که جوانان علاقمند می توانند با مراجعه به کانون راه سرخ شهیدان و استعدادیابی اساتید این حوزه در مسجد، به گروه سرود این مسجد وارد شوند.

گروه سرود کریم آل طاها متشکل از 12 نفر از بچه های این مسجد است که به مناسبت دهه فجر سرود خمینی ای امام را در میادین شهر به اجرا گذاشتند.

این گروه سرود که سرودهای دیگری را با عنوان آرامش در طوفان و اشعاری در مدح امام زمان(عج) را در دست اجرا دارد، آمادگی خود را برای اجرای سرود با دعوت از ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی اعلام می کند.

به گفته تیموری، مدیرمسئول کانون راه سرخ شهیدان در این مسجد علاوه بر آموزش سرودخوانی در بین بچه های مسجد، کلاس های تقویت درسی نیز برگزار می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان تصریح کرد: این مسجد طرح تلاوت نور را پنج شبنه ها بین نماز مغرب و عشاء اجرا می کند.

همچنین مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی در مسجد با حضور اعضای کانون اجرا می شود و طرح سه شنبه های تکریم با تقدیر از نخبگان درسی، خادم مسجد و بچه های نمونه مسجد برگزار شد.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی