یازدهمین پرونده قتل امسال در میاندوآب با صلح و سازش مختومه شد


یازدهمین پرونده قتل امسال در میاندوآب با صلح و سازش مختومه شد

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری میاندوآب‌ با اشاره به اینکه یک زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در این شهرستان نجات یافت، گفت: امسال این یازدهمین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این منطقه منجر به صلح و سازش شده‌است.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز شنبه در حاشیه آیین آزادسازی این زندانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۹۷ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان، رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و امروز این زندانی ۴۰ ساله با رضایت خانواده مقتول دوباره به زندگی برگشت.

رییس دادگستری میاندوآب گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون شورای حل اختلاف میاندوآب‌ در زمینه ایجاد صلح و سازش در ۱۱ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده و در سال گذشته نیز این شهرستان با گرفتن رضایت اولیای دم در ۱۰ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در همین زمینه شورای حل اختلاف میاندوآب‌ یکی از شوراهای حل اختلاف ممتاز کشوری شناخته‌ شد، گفت: گذشت و سازش در میاندوآب به فرهنگ تبدیل شده و امیدوارم منشأ خیر و برکت برای گذشت کنندگان و خانواده‌های آنان باشد.

به گزارش ایرنا، قصاص یکی از احکام کیفری در دین اسلام است و تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه‌های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید استاندار آذربایجان غربی از مجتمع دخانیات استان