بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- تشریح خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان خلیل‌آباد و عملیات کُپه‌کاری و بذرپاشی در مراتع شهرستانهای سبزوار و ششتمد 2 عنوان خبرهای کوتاه امروز خراسان رضوی است.

خلیل‌آباد- رییس کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) خلیل‌آباد واقع در جنوب غرب خراسان رضوی از پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون از محل وام اشتغال و خودکفایی به ۲۱۸ متقاضی این شهرستان خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۵ باب منزل برای افراد تحت پوشش این نهاد با هزینه سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال ساخته یا مقاوم‌سازی شد. محمدرضا حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اهدای ۲۵ مورد جهیزیه با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، پرداخت سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی، جمع‌آوری ۳۲ میلیارد ریال کمکهای مردمی توسط ۲۱ مرکز نیکوکاری و ارائه آموزشهای اشتغال و امور فرهنگی به ۷۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در این شهرستان را از دیگر اقدامات امسال این نهاد برشمرد.

سبزوار - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با هدف تقویت پوشش گیاهی در سطح مراتع، عملیات کُپه‌کاری و بذرپاشی در ۹۰۰ هکتار زمین در شهرستانهای سبزوار و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی اجرا شد. عباسعلی کیانی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این عملیات را شامل کپه‌کاری گیاه دارویی آنغوزه در ۴۰۰ هکتار مراتع چاه‌سوخته شهرستان ششتمد و ۵۰۰ هکتار بذرپاشی گیاه دارویی باریجه در مراتع نوده و کلاته ملاحسن منطقه کوه‌قاری بخش روداب شهرستان سبزوار با مشارکت بهره‌برداران برای افزایش تولید علوفه، نفوذپذیری آب، حفاظت خاک، توسعه کشت گیاهان دارویی و همچنین گسترش سطح رویش گیاهان علوفه‌ای مرغوب در مراتع اعلام کرد. این اقدام ظرف امسال تاکنون در چارچوب اجرای "طرح ۹ در ۹۹" سازمان جنگلها و مرتع صورت گرفته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی کشور در مشهد آغاز شد